Rustdag 6 Lourdes

23 september 2020 - Lourdes, Frankrijk

Ik heb de spulletjes bij elkaar gepakt die ik niet meer gebruik, die ga ik naar huis 🏑 sturen. Dit scheelt toch in gewicht. Een doosje gevraagd bij de receptie, die hebben ze en ook tape en een schaar! Alles goed verpakt en naar het postkantoor. Daarna naar de fietsenmaker 🚲 bandenspanning laten controleren. Er moest even wat lucht bij in! Zo, dan kan ik weer richting Nederland πŸ‡³πŸ‡± πŸ™‚. Terug naar de camping πŸ• gefietst en gaΒ mijn broodje πŸ₯– eten. ErΒ komt er een paard 🐴 naast mijn stoeltje staan 😲.Β Is een heel laag stoeltje hΓ¨! Hij eist mijn broodje en ik kantel uit mijn stoeltje! Wat een hilariteit 🀣 en die andere campinggasten maar kijken. Het paardje was ontsnapt uit de wei.

S'middags fiets ik naar de grotΒ waar Maria aanΒ Bernadette Soubirous,Β 14 jaar,Β  is verschenen in 1858. De basiliek bewondert die op de plek is gebouwd. Het is prachtig! Dan loop ik naarΒ de grot, blijf hier even kijken. Er is een dienst gaande. Je zit je voor te stellen hoe dat dan zou moeten zijn gegaan, die verschijning πŸ€”? Het blijft onvoorstelbaar ❀. Er is een speciale plek waar je kaarsen kunt opsteken. Dat ga ik doen. Ik heb er zesΒ aangestoken,Β vierΒ voor mensen met een speciaal verzoek, éénΒ voor mijn liefsten en éénΒ grote kaarsΒ voor al die mensen die vechten tegen de ziekte kanker! Er gaat veel door mijn hoofd. Ik benΒ stil ........

1. Dick van Leeuwen:
    23 september 2020
    Gek idee dat je nu weer op terugreis gaat....Hou je haaks en maak er weer iets moois van!!
  2. Marga:
    πŸ˜„ zal ik doen
  3. Paulien:
    23 september 2020
    Hele goede terug reis gewenst.
  4. Marga:
    ❀❀
  5. Amanda Smelt-Roelofs:
    23 september 2020
    Ben er ook stil van ... en moet even een traantje wegpinken. Lieve Marga, goede nachtrust en morgen een goed begin van de terugtocht toegewenst! Prachtige foto's 😍
  6. Marga:
    πŸ˜‡πŸ˜Šβ€β€
  7. Anne Meijer:
    23 september 2020
    Lieve Marga, zo bijzonder dat je kaarsjes hebt mogen aansteken op die speciale plek in Lourdes. Heel mooi! Slaap goed straks en fijn dat je morgen aan de terugreis kunt beginnen πŸ€
  8. Marga:
    πŸ˜ŠπŸ˜‡
  9. Cor & Cora:
    24 september 2020
    Dit was een hele speciale dag voor je.
    Je doel bereikt en voor je dierbaarsten en voor al die zieke mensen een kaars aangestoken.
    Dit is het einddoel met dat gouden randje.
    Voor morgen alvast een hele goed begin van de de terugreis.
    Slaap lekker 😴
  10. Marga:
    πŸ˜ŠπŸ˜‡
  11. Liesbeth:
    24 september 2020
    Marga wat fijn voor je dat je doel hebt bereikt en nu op deze bijzondere speciale plek kaarsen heb mogen aansteken voor je dierbaren en voor al die mensen die vechten tegen kanker. πŸ™πŸ˜‡
    Dit zal je nooit meer vergeten.
    Heel bijzonder hoor! Alvast een hele goede terugreis toegewenst!
    πŸš²πŸ€
  12. Marga:
    πŸ˜‡πŸ˜‡
  13. Saskia:
    24 september 2020
    Goedemorgen lieve Marga.... wat een indrukwekkende dag. Prachtige foto'sπŸ‘ŒπŸΌ Was weer even héél dicht bijπŸ™πŸΌπŸ™πŸΌπŸ™πŸΌ.... echt ontroerend πŸ•―πŸ•―πŸ•―πŸ•―πŸ•―πŸ•―Ben er stil van 😊
    Wens je een goede en veilige terugreis πŸ€. Wat ben je toch ook een Topper 😘
  14. Marga:
    ❀❀❀
  15. Monique Lenters:
    24 september 2020
    Goedemorgen, wat een prachtige daad heb jij verricht gisteren πŸ™πŸ»
    Ik wens jou een hele goede terugreis toe, een reis met mooie fietsroutes πŸ€πŸ€—
  16. Marga:
    Dank je πŸ™‚πŸ™‚
  17. Dick van Leeuwen:
    24 september 2020
    Gisterenavond dacht ik ineens, wij hebben de Maria van Lourdes in de vensterbank en koetjes en schaapjes in de weides. De hertjes staan tegeover ons te grazen dus waarom moeilijk doen? Volgend jaar kom je gewoon naar Geldermalsen fietsen......🀣🀣🀣🀣
  18. Marga:
    Het ging om de uitdaging 50keer50km 🀣
  19. Mirjam:
    24 september 2020
    Prachtig om op de keerpunt van je reis hier te mogen zijn! Zo symbolisch!
    En bedankt voor de kaarsjes😘
    Succes met je reis terug! πŸ‘πŸ»
  20. Marga:
    Graag gedaan 😘😘😘
  21. Marieke Voskamp:
    24 september 2020
    Wat mooi MargaπŸ™..... wens je een fijne terugreis met mooie momenten en toch bijzonder dat je Lourdes hebt bereikt en vanaf daar weer mooie herinneringen kunt maken .... succes en veilige km😘
  22. Marga:
    πŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜‡πŸ˜‡
  23. Tony Lichtenberg:
    24 september 2020
    Wel heel bijzonder hoor, Marga. Jij kunt zeggen dat je op de fiets naar Lourdes bent geweest. Dat zegt veel over hoe sterk lichaam je hebt. En nu weer lekker onderweg zijn op weg naar huis . Ik zie naar je avonturen uit. 😘
  24. Marga:
    24 september 2020
    Ja he, dat denk ik ook wel erns. Dat heb ik toch maar mmoi gekund 😊😊
  25. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    Mooi! 😘
  26. Marga:
    πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜‡
  27. Marjan:
    24 september 2020
    Mooi gedaan en een goede terugreis.
  28. Marga:
    Yep πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜Š
  29. Cor Bos:
    24 september 2020
    Nou het eindpunt is bereikt gefeliciteerd buurvrouw een hele knappe prestatie hoor.
    Leuk trouwens van dat paard, het zijn over het algemeen lieve beesten en een broodje ging er natuurlijk wel in bij dat beestje.
    Mooie foto's heb je weer geschoten dat is mooi materiaal voor een catalogus denk ik.
    Nu de terugreis, hopen dat het weer meezit en dat je mooie en leuke dingen meemaakt onderweg.
    Veel fietsplezier en een goede terugreis gewenst.
  30. Marga:
    Bedankt Cor πŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜‡πŸ˜‡
  31. Berto Collet:
    24 september 2020
    Mooie verhalen en foto's. Nog veel indrukken en plezier bij je terugreis.
  32. Marga:
    Dank je Berto πŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜‡πŸ˜‡
  33. Cindy snoek:
    24 september 2020
    Heel veel succes voor de terugreis. Heel veel bewondering voor jou.
  34. Marga:
    Dank je Cindy πŸ˜‡πŸ˜Š
  35. Pauline Hagen:
    25 september 2020
    Lieve Marga,
    Ik hoop dat je van Lourdes net zo onder de indruk was als wij. Eigenlijk te kort om alles van Lourdes te ontdekken hΓ©?
    En een kaarsje opsteken is echt een magisch moment. Dank je wel
    Liefs
  36. Marga:
    25 september 2020
    Ja dat was het πŸ˜‡. Maar voor jou en Leonard natuurlijk helemaal een bijzondere plek ❀
  37. Lucy maarse:
    28 september 2020
    Hallo Marga, net je reisverslag gelezen, heb zo’n respect voor je en bedankt dat je ook een kaars heb opgestoken voor alle zieke mensen, ik wens je een behouden terugreis en veel suc6 met alles gr lucy Maarse (buurvrouw van de Ibis)
  38. Marga:
    29 september 2020
    Hoi, Lucy, wat leuk! Met jullie alles goed? Hier gaat het goed, het fietsen gaat goed, alleen het wordt nu wel kouder πŸ™‚. Ik fiets voor KWF. Misschien w je me ook sponsoren? https://acties.kwf.nl/fundraisers/margawispels-klompjan/50keer50km
    Warme groet, marga