Dag 54 Hoei - Kanne

20 oktober 2020 - Huy, België

Wat een chique ontbijt krijg ik ☺. Ik voelde me net een koningin 👸! In een deftige kamer met grote kroonluchter en twee grote kaarsen op tafel. Goede start! Ik heb alleen wat hoofdpijn. Ik heb de radiator vergeten uit te doen 🤦‍♀️. Maar mijn fietsbroek 🩳 was wel droog, haha 😂. Eerst even naar de Intermarche om wat eten in te slaan 🍌🥖🥛. Ik ben helemaal gek op schapenyoghurt 🐑 geworden deze fietstocht 😄 😆. Het is niet zo koud vanmorgen, beetje warm zelfs. De route gaat nu van de Maas af. Ik fiets boven Luik langs. Ik krijg weer wat klimmetjes, gaat goed. En ik heb de wind mee dit keer. En het is windkracht vier, yehooo!! 💨💨. Dat fiets easy 😊😇. Ik ga door dorpjes en weilanden, soms over een akker. Het valt me op dat veel huizen in België echte lelijke zijkanten hebben, die zijn dan betegeld. Waarom doen ze dat toch 🤔? Dan gaat de route langs de rivier de Jeker. Prachtig kronkelende paadjes door weilanden en dorpjes. En dan staat daar het verkeersbord "pas op snelheidsremmer".  Dat is Nederlands, denk ik!  Mooi woord voor drempel overigens. Ik ben dus weer in Nederlands sprekend België. En toch blijf ik maar "bonjour" zeggen tegen de mensen 🤔. Dan wordt ik gebeld om half vijf, Belgisch nummer: "Met K-Kanne, u heeft bij ons geboekt vannacht, hoe laat denkt u aan te komen?". Ik zeg over ongeveer een uur. O, ze gingen sluiten?!? Ze laten de voordeur open en het is kamer vier, tweede verdieping. Weird, weer😳. Ontbijt☕🥐? Om negen uur! Pfff wat laat. Ik kom aan en de eigenaar is er toevallig nog. Geritseld met hem dat ik om tien over half negen wel een kop koffie kan krijgen. Fiets ik daarna weg, anders wordt het te laat. Morgen naar Kessel!

1. Dick van Leeuwen:
    20 oktober 2020
    Niets fijner dan een verse frisse fietsbroek!!
  2. Marga:
    Idd😁
  3. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    20 oktober 2020
    Ha fijn, als ik het goed begrijp, ben je al in Maastricht! In Nederland! Yoepie. Wat een eindspurt! Of je broek morgen droog blijft, 🙈. In elk geval een mooie dag gewenst morgen in het mooie Limburgse landschap!
  4. Marga:
    Ben nog net in België
  5. Saskia:
    20 oktober 2020
    Je hebt weer een mooie dag achter de rug 👌🏼
    En steeds weer een stukje dichter bij het Thuisfront ❤
    Welterusten 💤💤💤 voor straks en alvast een goede dag gewenst voor morgen. Dag 😘
  6. Marga:
    Ja klopt😊
  7. Monique Lenters:
    21 oktober 2020
    Goedemorgen. Ik wens jou vandaag net zo’n fijne fietsdag als gisteren.🤗
    En dan kom je vandaag in Nederland aan, ik hoop dat het weer in het zuiden beter is dan in het oosten.🤞🏻🍀
  8. Marga:
    22 oktober 2020
    Dank je 😊😊
  9. Mirjam:
    21 oktober 2020
    Leuk dat je jezelf de tijd geeft om van alles te zien onderweg!
    Veel succes vandaag en straks welkom terug!
  10. Marga:
    22 oktober 2020