Dag 56 Kessel -Vorden

23 oktober 2020 - Wanssum, Nederland

Afscheid genomen van Ton.Β Hij heeft een heel ontbijt β˜•πŸž voor me klaar gezet. Super, dus ik ga weer goed op pad. Vandaag moet ik een aantal kilometers maken. Ik probeer via knooppuntenroute een mooie route naar boven te fietsen, langs de Maas. Ik kom langs boerderijen, akkers en een beetje bos. Gaat mooi, wind in de rug, lekker temperatuurtje. Ik fiets in de korte broek! Er loopt ook een wandelaar. We passeren elkaar drieΒ keer, dat is scheepsrecht πŸ˜„. We raken aan de praat. Hij is 75 en traint voor lange-afstandslopen! Hij heeft flink de pas erin. Zijn langste afstand is 169 km in 24 uur. Hij wandelt dan ook s'nachts. En hij slaapt soms ook wat tijdens wandelen πŸ₯΄. Ik kan me dat niet voorstellen. Fiets weer verder. Vandaag naar Vorden, dat is ongeveer 116 km. Verderop kom ik een wat vreemd mannetje tegen op een vreemde fiets πŸ˜‚, Bike-friday. De man had wit spul in zijn gezicht. Ik zie dat het niet goed uitgesmeerde zonnecrΓ¨me is. Er zit echt nog een hele klodder op zijn neus πŸ˜‚Β (en ik zeg er niets van 🀭). We komen aan de klets en hij is enthousiast over zijn fiets. De fiets is uit Amerika en die kun je zo opvouwen enΒ past in je koffer. En heeft hetzelfde verzet als mijn fiets. De manΒ is kinderarts (dat had ik er niet achter gezocht πŸ˜…) voor expats. Je gaat toch eerst naar een huisarts met je kind πŸ€”πŸ€”?. Hij vertelt me dat in het buitenland het heel normaal is dat je rechtstreeks naar de specialist gaat. Daar kennen ze geen huisartsen. Best okΓ©, eigenlijk 😏! Ik fiets door Duitsland naar Vorden, pfff wat een eind. Dan zie ik een zwaan op een kerktoren in Duitsland.Β De zwaan komt voort uit een legende. Honderd jaar voordat Luther zijn 95Β stellingen bekend maakte, was er een hervormer in TsjechiΓ«, genaamd Johannes Hus (de naam Hus betekent gans). Hus had veel kritiek op de katholieke kerk en kreeg steeds meer volgelingen. De katholieke kerk vond Hus te gevaarlijk en liet hem verbranden op de brandstapel als ketter. Vlak voordat Hus werd vermoord, zou Hus hebben gezegd: β€œGij zult nu een gans (= Hus) braden, maar over honderd jaar zult gij een zwaan horen zingen, die zult gij moeten verdragen.”  Het wordt laat. Ik moet nog twintig kilometerΒ en de zon 🌞 gaat onder! Mijn mobiel gaat op nachtstand bij Google maps. Nu wordt het echt donker 🌚. Ik moet naarΒ Marieke en Gerrit, zij wonen op een boerderij. Ze zijn vrienden van mijn broer. Het is pikkedonker in het buitengebied. Gewoon doortrappen, Marga! Dan ben ik er bijna en zie trekkers met grote lichten. Ik denk ze zijn nog druk met het land bezig?! Het is inmiddels 20:00 uur. Maar dichterbij gekomen, blijkt het een heel welkomstcomitΓ© te zijn!!!!πŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒ. Wat verschrikkelijk leuk. Echt super! 127 km gefietst.

1. Saskia:
    23 oktober 2020
    Je hebt weer een mooie dag achter de rug. Hoop dat je een goede nachtrust hebt gehad πŸ˜‡
    Wat een Kilometers heb je weer gemaakt...
    Wens je vandaag een fijne fietsdag en de laatste loodjes lieve Marga 😘 wat een doorzetter ben je toch ook!!!
    Dag πŸ‘‹πŸ»
  2. Marga:
    Ja kom weer thuis 😚😊
  3. Paulien:
    23 oktober 2020
    Oh, dat welkomscomite heb je wel verdiend na zo veel kilometers. πŸš΄πŸ»β€β™€οΈZe vandaag je laatste dagje.
  4. Marga:
    Ja kloptπŸ˜‡πŸ˜‡
  5. Dick van Leeuwen:
    23 oktober 2020
    Jouw avonturen zijn aanstekelijk. Zwaan kleef aan.....😊😊😊
  6. Marga:
    πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜‰
  7. Tony Lichtenberg:
    23 oktober 2020
    Marga, je bent dus vlak bij mij in Vorden. Wat is het adres kom ik effe.
  8. Marga:
    Ja leukπŸ˜„πŸ˜„
  9. Tony Lichtenberg:
    23 oktober 2020
    Marga, wat lees ik nou? Je bent in Vorden. Wat is het adres dan kom ik je uitzeaaien
  10. Marga:
    23 oktober 2020
    Ik heb adres via facebook gestuurd
  11. Erika Jansen:
    23 oktober 2020
    Wat leuk!! En wat heb je weer een stuk gefietst, jeetje!πŸ’ͺ🏼
    Maar je kunt Almeloooo ruiken, dus succes met de laatste loodjes!!πŸš΄πŸΌβ€β™€οΈπŸ‘ŒπŸΌ
  12. Marga:
    πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„
  13. Monique Lenters:
    23 oktober 2020
    Wat een verdiend ontvangst, geweldig.
    Heel veel succes vandaag met de laatste loodjes. Wat zal het een geweldig weerzien zijn! En dan tijdens je quarantaine een boek schrijven met jouw super leuke en mooie verhalen.😊Ik vind jou echt een topperπŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ˜™
  14. Marga:
    Dank je πŸ˜„πŸ˜„
  15. Jeanine herlaar:
    23 oktober 2020
    Wat een topper ben je!! 127 km op de teller!! Heel veel succes voor je laatste etappe. Geniet en fiets met mate🀣😘
  16. Marieke Voskamp:
    23 oktober 2020
    Vlak bij huis... geweldig zeg! Je laatste dagje vandaag van deze geweldige reis van jou ! Jeetje zeg wat kun jij trots zijn op jezelf!
    Zet hem op!!πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ˜˜
  17. Alice:
    23 oktober 2020
    Hey topper wat een afstand zeg pfffff.
    Deze zijn voor jou πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Nog een klein stukje.
    Vanavond weer lekker thuis...(denk ik)
    Succes vandaag! πŸš΄β€β™€οΈπŸ’ͺπŸš΄β€β™€οΈ
  18. Alie Poldervaart:
    23 oktober 2020
    Wat een prestatie! En nog een mooi stukje voor de boeg door Twente. Wij 70+, waren omgeving Salland enTwente, in Aug. , E-biken 🀫. Prachtig daar hoor! Wens je alle goeds en voor je naasten voor de toekomst en bedankt voor de mooie verhalen en foto's! Groeten uit Hellevoetsluis.
  19. Marga:
    24 oktober 2020
    Dank je Alie, ook voor het volgen πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜‡
  20. Cor & Cora:
    23 oktober 2020
    Heel veel succes met de laatste kilometers.
    Wat een prestatie πŸ‘πŸŽŠ
  21. Mirjam:
    23 oktober 2020
    Wat leuk zo’n ontvangst! Nog even en je net echt thuis! πŸ‘πŸ»
  22. Liesbeth:
    23 oktober 2020
    Lieve Marga wat ben je toch een topper, een echte powervrouw!!! πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
    Wat een geweldige prestatie heb jij neergezet/ gefietst voor het K.W.F.!!! πŸ₯‡πŸš²πŸ’ͺπŸ‘ŒπŸ€
    Succes met de laatste loodjes! Daarna lekker weer genieten samen met Huub en de kids en bijkomen van dit grote avontuur!!!
    Ik heb heel veel bewondering voor je!!!! πŸ€πŸ˜˜πŸ˜‡
  23. Marga:
    Dank je πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜‡
  24. Edwin van der Heide:
    23 oktober 2020
    Mooi! Bijna thuis. Dat heb je heel snel gedaan. Veel plezier op je voorlopig laatste rit. Het was een genoegen je te kunnen volgen. Grote dank en diep respect.
  25. Marga:
    24 oktober 2020
    Dank je Edwin!!πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜‡en bedankt voor het volgen!!
  26. Toon Verbraak:
    23 oktober 2020
    mooi, mooi, mooi en wat een respectabel aantal km's. Succes, de aankomst is in zicht.
  27. Marga:
    πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜‡