Dag 33 Lourdes - Maubouguet

24 september 2020 - Lézignan, Frankrijk

Vanmorgen als eerste de tent opruimen, alles op de fiets en naar de receptie gelopen. Daar kun je namelijk een ontbijtje krijgen, heerlijk 😊😇. Wat een leuke camping ⛺ en alles met een lach! En weer op de fiets, het weer is oke,  bewolkt, dus niet te warm. Dag Lourdes, ik ga jou nooit vergeten. Het is heel bijzonder om hier te mogen zijn ❤. Het is weer mooi fietsen in de uitlopers van de Pyreneeën. Ik kan er zo van genieten 😇!  Pfiuwww en een paar klimmetjes waar je weer u tegen zegt. Ik kom uiteindelijk helemaal als een soort van " ik weet niet meer hoe ik het heb"  boven aan. Oud wijf  van 50 jaar😉🙃 ben ik met volbepakte fiets!!! En weet je wat dan zo mooi is?! Dat er dan zo'n knappe jonge doorgewinterde sportman, die die heuvels op en afrent, mij aanmoedigt met: Bravo!! en in zijn handen klapt 🥰🥰🥰. Dan voel je je weer helemaal een jonge bloem 😂😊. Om 13 uur hou ik pauze en moet ik even bellen. Want in deze streek zijn geen campings. Ik probeer vandaag 70 kilometer te fietsen en dan in Maubourquet te komen. Een redelijk grote stad met hotels en zo. Dus ik bellen, bij het eerste hotel kunnen ze geen Engels🤨. Daar snap ik nu niets van. Vervolgens bel ik het adres Villa Imaginaire, een Engels sprekende man, of ik ook nog avondeten wil? Nou, graag, de laatste tijd is het alleen maar patat , macaroni of pizza 😁. Een prettig idee, dat ik weet dat ik een slaapplek heb 😊. De route gaat weer heerlijk langs maisvelden door een glooiend landschap. Ik kom nog een vliegveld tegen.... Zal ik een vliegtuig pakken🤫, denk ik stiekem ? Pyreneeën laat ik achter me. En dan kom ik bij Villa Imaginaire. Ik beland in een Frans familiehuis! De tuin is chaos er staat van alles en er lopen mooie kippetjes🐔 rond. Eem enorme gastvrijheid, ervaar ik hier. Ik krijg een biertje aangeboden en een kamer met een badkamer even groot als de slaapkamer. Om acht uur mag ik mee-eten! De kleine kinderen halen me op en ik zit aan een tafel met kinderen, de eigenaar/kok,  buurman, oma en nog een vrouw! We eten couscous, groenten, vis, saucijsjes, stokbrood, kaas🧀 en wijn🍷! Wat gezellig! En wat jammer dat mijn Frans zo belabberd is 😔.

1. Dick van Leeuwen:
    24 september 2020
    Over Lourdes heb ik je niet zo gehoord. Was dat wel wat? Leuk dat je zo bent ontvangen! Hopelijk heb je je kunnen redden 'met 'handen en voeten' want zulke sociale momentjes zijn zo waardevol!!
  2. Marga:
    24 september 2020
    Lourdes was prachtig, het mooiste moment had ik bij het aansteken van de kaarsen!!! Ik ben hervormd opgevoed, mijn man is wel katholiek. Mij spreekt de eenvoud sterk aan.
  3. Saskia:
    24 september 2020
    Een mooie dag heb je weer achter de rug.👌🏼En wat een gastvrije mensen 🍀
    Slaap lekker voor straks 😘
  4. Marga:
    Dank je
  5. Paulien:
    24 september 2020
    Mooi verhaal weer, wat een bijzondere gast vrijheid. 🚴🏻‍♀️Ze morgen .
  6. Marga:
    Dank je😄
  7. Ton Fransssn:
    25 september 2020
    Hallo Marga, natuurlijk volg ik jouw reisblog en vind ik het ook knap van je om de knop om te zetten, geen Santiago, maar dan de route Oude Wegen alsof het niet op een kilometer aankomt ! )
    Ook jouw bezoek aan Lourdes met de kaarsjes raakte mij wel, het maakt je wel bewust waar je mee bezig bent.
    Ga zo door en geniet er ook van. En doe bij gelegenheid Huub de groeten van mij. we hadden een leuke
    terugreis.Groet,
    Ton Franssen
  8. Marga:
    25 september 2020
    Hoi Ton, ja moest mezelf ook even resetten 🙃. Maar ik dacht bij het aansteken van de kaarsen in Lourdes, wat mooi dat ik dit kan doen 😇. Ik ga Huub de groeten doen 😊!
  9. Pauline Hagen:
    25 september 2020
    Wat maak je veel mooie dingen mee. Ik gun het je zo. Je flikt het maar mooi!!!
  10. Marga:
    😊😊😊😇
  11. Tony Lichtenberg:
    25 september 2020
    Leuk, leuk leuk Marga. Hoe je beschrijft wat je beleefd. Je bent een rijk mens. 😘
  12. Marga:
    Dank je 😇😇😇