Rustdag 4

12 september 2020 - Saint-Jean-d'Angély, Frankrijk

Geen wekker zetten! Hoe lekker is dat 😁. Gisteren dacht ik, ik ga vandaag echt niet op de fiets🚲 Ik heb er geen zin in en ook geen zin om iets te bekijken. Maar ik denk nu anders 🤣. Nadat ik de koffie + het stokbroodje met brie op heb, mijn wasje gedaan ( alle kleren weer citroentjes 🍋 fris!) heb, ga ik toch even het stadje bekijken waar ik nu ben. Ondertussen zitten er weer een stelletje duiven 🕊 in de boom waar ik sta met de tent 🏕 🤷‍♀️. Ik kom gelijk de renaissance waterput tegen op het plein. Wat mooi is die 💙! Vervolgens ben ik de twee torens van de kerk van 1751 gaan opzoeken. Alleen twee torens omdat deze kerk nooit is afgebouwd c.q. gerestaureerd i.v.m. de Franse revolutie. Daarvoor stond er ook wel een kerk die werd verwoest door de Noormannen, een grote benedictenabdij ook weer verwoest in de oorlog met de Engelsen, daarna weer een nieuwe abdij en die werd weer verwoest door godsdienstoorlogen in 1568. Het is wat 🙄😖! Daarnaast is een kerk van 1615 , voor tijdelijk als de grote af was. Maar ja dat is nooit gebeurt 🙃. In deze kerk staat een houten beeld van Maria met kind uit de 17e eeuw. Zo knap gemaakt 👌. Ik ga naar de supermarkt nog even eten 🥖🍇🍌 kopen, ook voor morgen onderweg. Op de camping is nog een fietser aangekomen, ook een vrouw alleen. Ze heet Paula en is 69 jaar. Ze heeft een tentje bij de Decathlon gekocht en is met de elektrische fiets aan het rondtrekken vanuit Duitsland. Poeh, petje af! Alleen ze voelt zich sinds vier dagen niet zo goed 🙁🤷‍♀️. Zal ik dit ook nog doen als ik 69 jaar ben, vraag ik mezelf af 🤔? Hoop van wel 🙂😁. We worden door de Engelse buurman John en zijn Franse vrouw uitgenodigd om een wijntje 🍷 te komen drinken. Dat slaan we niet af en was gezellig 😊!

1. Dick van Leeuwen:
    12 september 2020
    Heb jij een wekker nodig? 😋😋 Snel naar bed dan!
  2. Marga:
    😆😆😆
  3. Anne Meijer:
    12 september 2020
    Lieve Marga, wij genieten iedere keer weer van je mooie reisverslagen. Als jij 69 jaar bent (zoals die dame), dan stap je beslist nog wel op een stoere fiets waar dan ook naar toe. Morgen veel fietsplezier in het prachtige Frankrijk. Liefs vanuit de 🐑🐑 dijk , zet hem op en wees voorzichtig 🍀
  4. Marga:
    Haha, dank je Anne 😄😄
  5. Alice:
    12 september 2020
    Wat een mooi verslag weer.
    Ook prachtige foto's.
    Wat zul je morgen genieten van je citroentjes 🍋🍋 frisse kleding.
    Lekker slapen 😴 en succes 🍀☀️morgen.
  6. Marga:
    ja haha🤣
  7. Paulien:
    🚴🏻‍♀️Fiets ze morgen.
  8. Marga:
    Dank je 😀
  9. Saskia:
    13 september 2020
    Goede morgen 🌻Lieve Marga ....véél succes weer met fietsen vandaag 🍀 . Kan bijna niet afwachten wat je allemaal weer mee gaat maken ☺. Echt erg leuk om jou verhalen te lezen. Lieve groetjes van hier 😘
  10. Marga:
    dank je sas 😊😘
  11. Groetjes Willeke:
    13 september 2020
    wat leuk die verhalen je maakt zo echt van alles mee 👍veel succes weer verder
  12. Marga:
    dank je😊😄
  13. Manita de Kinkelder-de Roo:
    14 september 2020
    Super verhalen allemaal Marga! Ik lees ze elke dag. Petje af wat jij presteert. Succes weer voor de komende dagen!!
  14. Marga:
    Dank je 😊😊😊