Dag 23 Chef-Boutonne - st. Jean-d'Angely

11 september 2020 - Aulnay, Frankrijk

Na 12 km was ik weer op de route. Mooie weggetjes zijn het en wat me op viel, dat er veel vlinders ๐Ÿฆ‹ zijn! Prachtig! Ik ga het bos ๐ŸŒณ๐ŸŒณ๐ŸŒณ in, Foret d'Aulnay.ย Het is echt een heel groot bos. Ik fiets er een afstand van vijf km doorheen.ย Je komt er werkelijk niemand tegen en zo stil het daar is. Dan passeer ikย Salle-les-Aulnay en zie een romaans Notre Dame kerkje. Heel eenvoudig en puur!ย  In Aulnay ( was een landelijk hoofdstadje en halteplaats aan de Romeinse wegen van Lyon en Poitiers naar Saintes) kom ik eerst de duiventoren tegen met aan de binnenzijde wel 2000 nestplaatsen. De toren behoorde ooit bij een enorm kasteel van Aulnay! Ik heb overigens geen duif ๐Ÿ•Š gezien ๐Ÿค”, misschien te gedateerd onderkomen ๐Ÿ˜…. En als ik Aulnay uit fiets, zie ik de 12 e eeuwse kerk St. Pierre de la Tour, die geldt als een van de mooiste romaanse kerken in west- Frankrijk! Nou, echt, het lijkt wel op een heel groot zandkasteel! Het kerkhof eromheen is ook heel bijzonder! Veel moois gezien vandaag. Ik sta nu op de camping in st. Jean-d'Angely. Morgen neem ik een rustdag! Heerlijk ๐Ÿ˜Ž.

Fotoโ€™s

1. Saskia:
    11 september 2020
    Wat mooi weer jou verhaal ๐Ÿ˜€Welterusten en voor morgen een fijne rustdag gewenst. ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ๐Ÿ˜˜
  2. Marga:
    ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜˜
  3. Geesje:
    11 september 2020
    Wat een mooie foto's Marga ๐Ÿ˜ Ben zo trots op jou ๐Ÿ˜˜
  4. Marga:
    13 september 2020
    dank je geesje ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š. Ik ben ook heel blij met jullie support ๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚
  5. Dick van Leeuwen:
  8. Marga:
    ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  9. Marieke Voskamp:
    12 september 2020
    Mooi mooi...... weer mooie fotoโ€™s.... en wat zie je toch veel...
    Super.... geniet van je rustdag๐Ÿ˜˜
  10. Marga:
    ja he ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  11. Erika Jansen:
    12 september 2020
    Supermooie fotoโ€™s Marga en geniet lekker van je rustdag!!
  12. Marga:
    ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  13. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    12 september 2020
    Prachtige sfeer plaatjes! Heerlijk weer! Te bedenken dat je vorige week nog kletsnat was. Geniet weer van je verhaal. Mooie dag gewenst!
  14. Marga:
    ja kun je nu niets meer bij voorstellen ๐Ÿ˜
  15. Mirjam:
    12 september 2020
    Leuk dat je ook onderweg van alles gaat bekijken! Mooie fotoโ€™s!
  16. Marga:
    ja maar het is ook zo leuk om te doen ๐Ÿ˜€
  17. Paulien:
    12 september 2020
    Geniet van je rustdag morgen die heb je verdiend
  18. Marga:
    ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  19. Ton Fransssn:
    Hallo Marga,
    Gaat goed geloof ik en de route wordt steeds mooier zo te zien. Stimulans voor mij om wellicht volgend jaar de route in Tours op te pikken voor mijn vervolgfietsreis naar Gibraltar.
    Vind het nog altijd fantastisch dat ik met Huub mee heb kunnen rijden en nog wel tot de voordeur bij, was ook gezellig.
    Ook voor mij een voorbeeld, je reist uiteindelijk nooit alleen, en het verrassende aan zoiets maakt het ook boeiend.
    Heel vele sterkte met je vervolgtocht. Fietsroute โ€œ Lang oude wegen โ€œ is ook heel mooi, alleen wat heuvelachtiger, maar dat mag de pret niet drukken, je hebt tenslotte al wat fietskilometers in de benen.
    Groet,
    Ton Fransssen ( uit Kessel ( L )
  20. Marga:
    14 september 2020
    he hoi Ton, ja het echt prachtig hier! Naar Gibraltar, wauww dat zou ik ook nog wel een keer willen doen. Je fietst idd nooit alleen, je ontmoet zulke mooie mensen โค. Huub vond het ook heel gezellig ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š. Ik ben benieuwd hoe ik het ga doen op de oude wegen route๐Ÿ™ˆ. Groetjes Marga