Dag 24 st. Jean-d'Angely - Bouleau

13 september 2020 - Taillebourg, Frankrijk

Het is nog donker ๐ŸŒ‘ om zeven uur als ik koffie aanย het zetten ben.ย Ik probeer een beetje bijtijds weg te zijn. Bijna alles op de fiets ๐Ÿšฒ, dan komen John en zijn vrouw nog even gedag zeggen. We hebben adressen uitgewisseld. Als ik in Engelandย  ben, moet ik langs komen, ย leuk zeg ๐Ÿ˜„. Paula komt ook gedag zeggen. Ze verbaastย zich helemaal over mijn bepakte fiets. Zij heeft zelf alleen twee achtertassen, maar goed ze heeft zelf geen kooktoestelletje mee. Ze ontbijt nooit en drinkt geen koffie of thee, alleen water ๐Ÿ˜‚.ย Ik kom als eerste langs Fenioux. Hier staat een dodenlantaarn van 12 de eeuw, die wil ik even bekijken. Ik moet er wel รฉรฉn km voor om fietsen ๐Ÿ™ƒ. Een prachtig bouwwerk. Het is een rond torentje met bovenin een kleine ruimte voor een lamp. Het symboliseert de onsterfelijkheid van de ziel, die blijft, ook al is het lichaam er niet meer. Zo'n lantaarn staatย op kerkhoven. Ik kom langs uitgestrekte wijnvelden. Even een druifje ๐Ÿ‡ proeven, lekkerrr ๐Ÿ˜‹. In Saintes heb ik pauze houden aan de rivier de Charente. En dan zie ik ook al de Romeinse triomfboog uit 18/19 na Chr. van de toenmalige Romeinse brug . En dan door naarย ย de resten van het Romeins amfitheater uit 40/50 na Chr, mooi om te zien Er konden wel 18000 mensen in. Het is best warm 34 graden en ik moet veel klimmetjes fietsen.ย Pfff zweten zeg ๐Ÿฅต!ย  Ik ga door zonnebloemvelden ๐ŸŒปenย maisvelden. Er staat hier en daar een man met een jachtgeweer, mmm... jachtseizoen? Ofย ze doen dat altijd op zondag in Frankrijk?ย Als ze mij maar niet in de billen schieten, haha ๐Ÿ˜๐Ÿ˜‰. Maar goed, dat lachen verging me snel โ˜น. Want plots heb ik een hert ๐ŸฆŒ voor mijn fiets, het keek me aan en rende doodsbang naar de andere kant van de wegย het bos in. O, wat ben ik geschrokken ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ, beefde ervan, want ik had best wel snelheid. En dan komt er een jachthond ๐Ÿ• langzaam op me aflopen, die isย vast het hert kwijt. Pffff, bah waarom ben ik zo'n Bambi-fan ๐Ÿฅบ. Ik hoor de hele tijd geknal om me heen van de jagers ๐Ÿ˜”. Op de camping word ik zeer gastvrij ontvangen ๐Ÿ˜Š en er wordt mij zelfs verteld welke douche het beste doet ๐Ÿคฃ. Alleen er zijn overal muggen ๐ŸฆŸ๐ŸฆŸ๐ŸฆŸย hier. Snel mijn tent in voordat ik lek ben.

Fotoโ€™s

1. Marjan:
    13 september 2020
    Mooi verhaal weer welterusten.
  2. Marga:
  3. Dick van Leeuwen:
    13 september 2020
    Ik zie echt werkelijk schitterende plaatjes voorbij komen!!!
  4. Marga:
    het is ook heel mooi hier ๐Ÿ˜Š
  5. Cor & Cora:
    14 september 2020
    Mooie fotoโ€™s en ik vind het maar knap dat je na zoโ€™n dag fietsen ook nog zoโ€™n mooi verhaal
    kunt schrijven over de belevenissen van de hele dag.
    Slaap lekker en voor morgen weer een mooie fietsdag. ๐Ÿค—
  6. Marga:
    14 september 2020
    Dank je ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„. Ik ben de hele dag in t werk ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿคฃ. Voor mezelf ook een soort van dagboek. Ik kan het afdrukken als ik terug ben. Mooie herinnering ๐Ÿ˜‡
  7. Saskia:
    Goede morgen ๐ŸŒป
    Hopelijk heb je goed geslapen ivm de muggen. Wat een prachtige foto's heb je toch weer gemaakt๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ En wat een bijzondere mensen komen er toch op jou pad lieve Marga ๐Ÿ€
    Wens je een fijne dag toe en ik vind het echt knap hoe je het allemaal doet. Ik doe je het niet na ๐Ÿ˜Š
    Dikke ๐Ÿ’‹ voor jou.
    Dag ๐Ÿ˜Ž
  8. Marga:
  9. Marja Uitterdijk:
    14 september 2020
    Lieve Marga bedankt voor je mooie verhalen en foto's zo zijn we er toch een beetje bij๐Ÿ˜Š๐ŸŒธ๐Ÿ™
  10. Marga:
  11. Simone:
    14 september 2020
    Goedemorgen, wat een mooie foto's weer een weer genoten van je verhaal. Fijne fietsdag vandaag!
  12. Marga:
  13. Monique Lenters:
    Goedemorgen, bedankt weer voor de mooie fotoโ€™s en de geschiedenis les.๐Ÿ˜Š
    Ik hoop dat je vannacht niet teveel last hebt gehad van de muggen. Veel fietsplezier vandaag!โ˜€๏ธ๐Ÿค—
  14. Marga:
    Geen last gehad ๐Ÿ˜ƒ
  15. Mirjam:
    14 september 2020
    Prachtige omgeving waar je bent! Zo doen er wast ook mensen weer ideeรซn op om daar ook eens heen te gaan!
  16. Marga:
    15 september 2020
    o ja haha, misschien wel
  17. Mirjam:
    14 september 2020
    Nog een dag! Zit je al weer op de helft!
  18. Marga:
  19. Tony Lichtenberg:
    Wat een belevenis met dat wild voor je wielen. ๐ŸฆŒ๐ŸฆŸ๐Ÿ•
    Ik beleef onze reis ook weer helemaal en ik heb soms bijna de dezelfde foto's. Die vrouw met dat kleine beetje bagage fiets zeker maar een gedeelte van de camino? Dat hou je toch geen 2500km. vol.? Jij bent bent tenminste een meid, goed voorbereid.๐Ÿšดโ€โ™€๏ธ๐Ÿฅ๐Ÿฅ–โ˜•โ›บ.
    Ga zo door.
    op voorbereid.
  20. Marga:
    15 september 2020
    ja pfff, schrok wel. Maria fietst niet de camino ๐Ÿ˜„. Ze heeft hem 2 jaar geleden wel gelopen.
  21. Paulien:
    14 september 2020
    Mooi verhaal. Angstig met al die knallen.
    Maar je hebt het overleefd.
    ๐Ÿšด๐Ÿปโ€โ™€๏ธZe vandaag
  22. Marga: