Rustdag 11

15 oktober 2020 - Châlons-en-Champagne, Frankrijk

Onrustige nacht, gisteren te veel gefietst, denk ik 😆! Ik ben aan het nadenken over hoe terug fietsen i.v.m. corona. België heeft natuurlijk ook haar regels. Ik ben eruit (met hulp van Huub en Willemijn🙏). Ik ga de route verleggen, zodat ik binnen 48 uur door België kan fietsen. Dan door Nederland naar huis. Ik kan bij twee adressen in Nederland terecht waar ik geïsoleerd kan slapen. Dan naar huis 🏡 en daar nog zeven dagen op zolder. Frankrijk en België zijn nu helemaal tot oranjegebied aangewezen door ministerie van Buitenlandse Zaken (sinds twee dagen), dus in thuisquarantaine. Mijn lijf werkt niet echt mee vanmorgen. Ik ga vragen of ik hier nog een nacht kan blijven. "Hier" is dan een kamer op zolder bij mensen 😆. Ik dacht dat ik een hotel had geboekt maar dat was niet 😅! Het is dan een soort van B&B maar dan zonder Breakfast 🥴. De eigenaresse kan wat Nederlands praten, dat vind ik weer super knap. En ze hebben een hele lieve hond. Maar ik kan niet nog een nacht blijven ☹. Dus mijn boeltje weer bij elkaar gepakt en een hotel kunnen vinden 😊. Eerst nog even naar de kerk Notre-Dame-en-Vaux. De kerk heeft gebrandschilderde ramen uit de 16e eeuw. Deze kerk is als onderdeel van de Pelgrimsroutes in Frankrijk naar Santiago de Compostella opgenomen op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Wat een gigantisch mooi bouwwerk! Dan trakteer ik mezelf op een "plat du jour". Ik heb eigenlijk drie dagen geen warm eten gehad 😁. (Ik koop onderweg vaak een kant-en-klare salade bij de supermarkt!) Het is risotto met kip, mmm lekker. Ik ga ook nog even bij de Patisserie langs voor een eclair, smullie 😋😋😋. Eclair is een zacht langwerpig gebakje met zachte vulling en een glazuurlaagje. De eclair werd al in de 18e eeuw in Frankrijk gemaakt. Het woord eclair betekent bliksemschicht in het Frans. Het gebakje zou deze naam gekregen hebben omdat het zeer snel, 'bliksemsnel', gegeten wordt. Whaha 🤣, dat klopt als een bus 🙈! Om 13:30 uur belafspraak met Femke Vonk. Zij heeft een blog over "sportvonkjes". Ze gaat een stukje schrijven ✍ over mijn verhaal. Wie weet kan ik dan nog wat donaties ontvangen voor KWF. Zou heel mooi zijn 🙏🙏! !

1. Dick van Leeuwen:
    15 oktober 2020
    Ik zeg, vanaf nu iedere dag gebak! Wat een doorzetter ben jij!...:)
  2. Marga:
    😂😂😂
  3. Paulien:
    15 oktober 2020
    Wat een mooi verhaal. Diep respect voor je doorzettingsvermogen. Topper.
  4. Marga:
    😁😁😁😘
  5. Erika:
    15 oktober 2020
    hi Marga, heb nu echt met je te doen. het weer is toch wel erg verandert🥶 hoop toch echt dat je het niet te koud hebt. en de gebakjes..... smullen. Ga ervoor!!🤗🤫 wij gaan het niet doorvertellen😋
  6. Marga:
    🤫🤫🤫😄
  7. Mirjam:
    15 oktober 2020
    Wel goed op jezelf passen hoor!
    Prachtige foto’s weer! Succes morgen weer! 👍🏻
  8. Marga:
    Ja dat doe ik 😘
  9. Marieke Voskamp:
    Toppertje....... hou jij jezelf ook in de gaten ........?
    En gezellig straks op zolder bivakkeren hahaha
    Trots op jou ! 👍😘
  10. Marga:
    Ja lekker luieren, haha
  11. Janet:
    Mooie foto’s weer Marga❣️
    Je vertelt je verhaal elke dag zo mooi. Écht leuk om te lezen. Fijne fietsdagen nog 😘
  12. Marga:
    Ah dank je wel 😘
  13. Efy:
    Petje af voor jouw doorzettingsvermogen!
    Puike prestatie. Mag je trots op zijn!
  14. Marga:
    Dank je 😇😇😇
  15. Loes Scholten:
    16 oktober 2020
    Je bent echt een Kanjer, wat een doorzettingsvermogen, wat kun jij trots zijn op jezelf.
    Hopelijk zit het vanaf nu alleen maar mee, ga voor je duimen.👍
  16. Marga:
    Hoop het 😄
  17. Monique Lenters:
    Ik hoop dat je vannacht lekker hebt geslapen en vandaag weer met frisse moed op de fiets stapt. Wat ben jij een bikkel!🤞🏻🍀😘
  18. Marga:
    Ja gaat weer goed 😁
  19. Elise en Marcel:
    Wees niet bang voor Corona!!!. Onderweg, buiten zijn, genieten....
    Overal waar je fietst, is het risico kleiner dan in het (gewone) dagelijkse leven met allemaal mensen om je heen.
    Elke dag, waar dan ook, Frankrijk, België, Nederland, vrij in de natuur, ben je ver weg van de Pandemie.
    Geniet, neem extra rust, eet goed, (brandstof) en maak er geen race van.
    Onderweg zijn is belangrijker dan het eindpunt. (Dan is je avontuur voorbij.)
    Succes met je geweldige avontuur.
    Elke dag zit vol verrassingen met Ups en Downs.