Dag 49 Troyes - Chalons Champagne

14 oktober 2020 - Charmont-sous-Barbuise, Frankrijk

Ik ga eerst door de grote stad Troyes. Ik laat de grote kathedraal voor wat het is, want ik moet een aantal kilometers maken vandaag. (Omdat er op dit traject geen overnachtingsmogelijkheden zijn.) De stad is echt groot met veel romaanse vakwerkhuizen. De stad achter me gelaten, moet ik linksaf en daar staat een bordje route barrée over twee kilometer 😱! Wanneer ik deze weg niet in kan, moet ik echt, heel ver om. Ik waag het erop en gelukkig kan ik er wel langs, pfiuwww 😅. Ik fiets langs suikerbietvelden, mooi! En hele weidse akkers. Ik moet echt strak fietsen vandaag, maar het schiet voor geen meter op. Het weer is mooi, maar wat een wind 🌬🌬. Wel windkracht 5/6. En ik heb hem pal tegen. Ik moet over grote vlaktes. Als ik al een afdaling heb, heeft het geen effect. De wind is zo hard, dat ik met een slakkengangetje de berg af ga. Ik probeer de snelheid wel op tien kilometer per uur te houden. De windmolens draaien als een tierelier! Wat een wind, ik heb gewoon 90 km harde wind om mijn oren gehad. Totaal heb 104 kilometer gereden, met 700 hoogtemeters! ik kom net voor het donker aan. Deze fietsdag zal ik niet vergeten! Zo neem nu petje 🧢 voor mezelf af 😁.

1. Dick van Leeuwen:
    Chapeau!!!
  2. Marieke Voskamp:
    14 oktober 2020
    Jeetje Marga wat een km heb jij vandaag gefietst.... ik neem mijn petje ook voor je af.... nu straks lekker slapen en morgen gezond weer op!😘👍🚴‍♀️
  3. Marga:
    Ja echt pfff, bedankt😊😊😊
  4. Erna:
    14 oktober 2020
    Wow... wat een pittige dag! Inderdaad petje af, klopje op je schouder en een dikke buiging! Nu een goede nachtrust! 😴
  5. Marga:
    😄😄😄
  6. Monique:
    14 oktober 2020
    Nou, ik neem ‘m ook voor jou af! Vind het zó mega knap van je! En echt superleuk om iedere avond te lezen over je dag😊
  7. Marga:
    😊😊😇
  8. Alice:
    14 oktober 2020
    Nou zeker petje 🧢 af hoor!
    Hopelijk gaat de wind vannacht liggen.
    Welterusten. 😴
  9. Marga:
    Dank je 😊
  10. Erika Jansen:
    14 oktober 2020
    Marga, superknap, wat een prestatie weer vandaag! Hopelijk lekker eten en lekker slapen en wat minder wind morgen!😉
  11. Marga:
    😊😊😊🙂
  12. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    14 oktober 2020
    Prachtige foto’s van je route. Wat een zware dag! Maar wat een geweldig resultaat! Goed gedaan!
  13. Marga:
    Dank je😄😄
  14. Jeanine herlaar:
    14 oktober 2020
    “wie döt mij wat, wie döt mij wat
    wie döt mij wat vandage 'k
    heb de banden vol met wind
    nee ik heb ja niks te klagen
    wie döt mij wat, wie döt mij wat
    wie döt mij wat vandage
    'k zol haost zeggen, jao het mag wel zo”

Skik heeft er een liedje over gemaakt en jij bent bezig met de bijpassende videoclip😃
    Geweldig Marga, over de 100 km weg getrapt vandaag, WAAAAUW! En dan ook nog met een straffe wind, pfieuw!
    Wat zul jij lekker slapen vannacht! 😁
    Rust goed uit ...en voor morgen wens ik je frisse beentjes, een wakker hoofd en een vakantiedag voor de stormachtige wind😅
  15. Marga:
    😊😊😊
  16. Anne Meijer:
    14 oktober 2020
    Hee toppertje! Ik wil je graag letterlijk en figuurlijk een duwtje in de rug geven. Je hebt zoveel kilometers gefietst vandaag met veel tegenwind.
    Je hebt zelfs nog de tijd genomen om foto's te maken, om ons mee te laten genieten met prachtige foto's. Morgen de 50ste dag een mooi toepasselijk getal! Liefs vanuit de 🐑🐑 dijk
  17. Marga:
    Bedankt😘. Morgen 50 ste dag
  18. Erika:
    15 oktober 2020
    hi Marga, de zoveelste topPrestatie. Petje zeker af!!! Vandaag je 50e DAG!!!! Het allerbeste en wie weet welke verrassende momenten je mag beleven☀️🌹🍄💐🍁🌹🌾🌻🌼🌺🍂🍃🍀 hele fijne dag gewenst👋🏻
  19. Marga:
    Dank je😁😁
  20. Paulien:
    15 oktober 2020
    Jeetje wat veel getrapt. 🚴🏻‍♀️Ze vandaag en hopelijk heb je dan de wind mee.
  21. Marga:
    Ja dat was echt veel
  22. Saskia:
    Goedemorgen 🌻
    Wens je vandaag een dag toe met minder wind 💨
    De 50ste dag 🏵🌹🌺🌸💮 héél toepasselijk 😉
    Dikke knufff en zal vanavond met véél plezier je verhaal weer lezen!!! 😀
    Dag lieve Marga 😘 pas goed op jezelf. 😇
  25. Marga:
    🙃🙃
  26. Monique Lenters:
    15 oktober 2020
    Wat een zware dag, maar super gedaan!!!💪🏻
    En wat een prachtige foto’s 👏🏻
    Succes weer vandaag!🤗
  27. Marga:
    15 oktober 2020
    Ja was echt heavy. Ik heb mijn verstand op nul gezet. 😁
  28. Tony Lichtenberg:
    15 oktober 2020
    Jeemineetje, wat een dag. En dan nog prachtige luchten fotograferen en ook nog een verslag maken. Diep respect voor je.
    En wat lees ik? Vandaag een historische 50 ste fietsdag. In een woord , een topvrouw ben jij.🚴‍♀️🚵‍♀️🥇🌏🏕💃💃👋👍😘
  29. Marga:
    Bloos, bloos ☺☺☺
  30. Bea Greveling:
    15 oktober 2020
    Marga wat een geweldige prestatie ben jij aan het leveren. Vandaag de 50ste dag. In weer en wind stap jij op je stalen ros. Net als de rest, neem ik ook mijn petje voor je af met een diepe buiging. Geweldig!!!
  31. Marga:
    50 ste dag moet nog 😁😁😁😇
  32. Cindy snoek:
    15 oktober 2020
    Super gedaan, ik neem ook petje af voor jou. Top gedaan!
  33. Marga:
    😊😊😇😇
  34. Mirjam:
    Zeker petje af!
    Gefeliciteerd met je 50e rit!
  35. Marga:
    😄😄😄 moet nog komen
  36. Francis:
    15 oktober 2020
    "Die Augen ( photos )sind die Spiegel der Seele."
    "De ogen ( foto's ) zijn de spiegels van de ziel."
  37. Marga:
    Wat mooi gezegd ☺☺🙃