Dag 9 cambrai - seraucout le grand

27 augustus 2020 - Seraucourt-le-Grand, Frankrijk

Ik sta lekker op en heb ook geslapen als een blok ( rare uitdrukking eigenlijk ๐Ÿค”) en er is geen wind, lekkerrr. Dus ik zit relaxed voor mijn tent, vind ik het plots best donker worden. Ik kijk snel op buienradar.ย ย Ahhh nee, regen ๐ŸŒง. En houdt ook nog wel aan, dus snel de tent inpakken. Hij nog nat, maar ja wachten heeft geen zin. Dus ik stond op 9 uur ingepakt en wel ..... komt de bui toch niet ๐Ÿฅด. Mijn tanden ook nog niet gepoetst en de tandenborstel zit onder in de tas. Nou ja, ik kom toch geen bekende tegen ๐Ÿ˜‚. De buurvrouw van de camper komtย langs lopen en duwt een briefje in mijn handen. Met de tekst:ย ย Wat een lieve mensen zijn er toch op deze aardbol ๐ŸŒ. Het weer wordt prachtig en ik fiets heuveltje op en af, prachtige vergezichten! En dan staat daar zo'n verdwaald romaans torentje. Dit torentje is een overblijfsel van een 7 km lange vestigingsmuur van 5/6 meter hoog. Er zitten een aantal stevige klimmetjes tussen, dus het kleinsteย verzet pakken. Dan kom ik bij de bron van de rivier De Schelde. Heel bijzonder om te zien, waar een rivier ontstaat. Het is een prachtig helder poeltje. Weer verder gefietst, dan nog even boodschappen doen bij de Lidl.ย De camping is 6 km verderop, maar het gaat regenen๐ŸŒง, krek! Steeds schuilen, het schiet geen meter op. Eindelijk ben ik bij de camping en Jaapย staat er ook weer. Hij fietst ook naar Santiago, zijn vrouw is 3 maand geleden overleden.ย  Weer gaat het regenen als ik de natte tent ๐Ÿ• uit wil pakken, pfff. Weer wachten! Uiteindelijk gelukt, de tent opgezet en nog een beetje laten drogen voordat de spullen erin gaan. Jaapย en ik gaan saampjes mooi uiteten voor bij deย camping! Dat hebben we wel verdient! ๐Ÿฅ‚.

Fotoโ€™s

1. Mirjam:
    28 augustus 2020
    Je beleeft leuke dingen Marga!
    En wat een mooie foto's!
  2. Marga:
    Ja he ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  3. Dick van Leeuwen:
    28 augustus 2020
    Als een roos slaap je als je wakker wordt met rose wangetjes. Als een blok slaap je als je stil hebt gelegen. Je schrijft alsof een dag op de fiets voorbij gaat in 5 zinnen. Geen tanden gepoest, een briefje, uitrusten bij een torentje, langs bij een Lidle en eten met een medereiziger. Ik zou zoveel meer willen weten. Wat gaat er allemaal door dat hoofd? ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹ Maar zo is het ook okay hoor! Lekker doen zoals jij het doet!
  4. Marga:
    28 augustus 2020
    Als ik dat ook allemaal moet omschrijven, heb ik geen tijd meer om te fietsen ๐Ÿ˜†
  5. Monique Lenters:
    28 augustus 2020
    Ik vind het elke dag weer leuk om jouw verhaal te lezen. Vandaag ook weer veel fiets plezier! Respect ๐Ÿ‘๐Ÿป
  6. Marga:
    28 augustus 2020
    ah dankje zo leuk om te horen
  7. Tony Lichtenberg:
    28 augustus 2020
    Marga, als het goed is , is je hoofd leeg en ben je alleen bezig met de weg , eten en overnachten. Wij zeiden altijd de weg is onze dokter. Leuk om je verhaal te lezen en vooral je mooie foto's te zien.
  8. Marga:
    ja klopt haha๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜˜
  9. Saskia:
    28 augustus 2020
    Weer een mooie dag gehad zo te lezen Marga Top ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ Vind het echt Super Stoer van jou dat je dit doet. Doe het je niet na โ˜บ En wat leuk al die ontmoetingen op je pad. Wens je een fijne dag en dikke knufff ๐Ÿ˜˜
  10. Marga:
    Mooi he, ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Švoor KWF ook he ๐Ÿ™ƒ
  11. Marieke Voskamp:
    28 augustus 2020
    Verheug me elke morgen weer om je reisverhalen te lezen .... wat zie je en ontmoet je toch leuke en lieve mensen wat een belevenisen ..... fijn om later weer eens door te lezen ....
    Fiets vandaag weer lekker en hoop toch ook dat je nog een klein beetje warmte en zon tegemoet gaat.๐Ÿ‘๐Ÿ‘
  12. Marga:
    ๐Ÿ˜Šโ˜บ๐Ÿ˜š
  13. Toon Verbraak:
    28 augustus 2020
    Voor iedereen die deze reisverhalen graag leest: "pak de fiets en geniet" Je ontmoet leuke mensen, komt op pittoreske plaatsjes, je bent gezond bezig (een beetje afzien is echt heerlijk!!). Ik zou zeggen: "DOEN!!"
  14. Marga:
    ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ