Dag 10 seraucourt le grand - chiry-ourscamp

28 augustus 2020 - Chiry-Ourscamp, Frankrijk

Het zonnetje dreigt te gaan schijnen ๐ŸŒž en komt er uiteindelijk ook door, heerlijk. Jaapย komt voorbij sloffen en ik ben net wat koffie โ˜• aan het zetten. Vers gezet slaatย hij niet af, zegt hij. Dus gezellig ontbijten samen. Komt er ook nog een bakkertje voorbij. Jan koopt voor mij een vers gebakken croissantje ๐Ÿฅ, smullie ๐Ÿ˜‹.ย Ik ga de spullen weer oppakken. De lucht wordt weer grijzer. Eerst stukje langs het Canal de st. Quentin gefietst en vervolgens was het voornamelijk uitgestrekt akkerlandschap. Harde wind en vervolgens kwam er regen ๐ŸŒง๐ŸŒง! Eerst heb ik veel geschuild en toen dacht ik, dan maar nat worden. Noyon door waar een prachtige kathedraal staat uit de 12 de/13de eeuw. In 768 stond hier de kathedraal waar Karel de Grote tot koning werd gekroond. De lucht begint wat op te klaren en met google maps de camping gaan zoeken. Deze stuurt me de verkeerde kant op, helling van 10 % voor niks gefietst ๐Ÿฅต. Soms heb ik ruzie met dat ding, grrrr.

Fotoโ€™s

1. Bieke:
    28 augustus 2020
    Die regenwolken resulteren wel in prachtige fotoโ€™s!! Mooi!
  2. Marga:
    28 augustus 2020
    ja he, ieder nadeel heeft zijn voordeel ๐Ÿ˜…
  3. Monique Lenters:
    28 augustus 2020
    Ooh, dat is wel heel zuur dat je verkeerde kant op ging en dan vooral met zoโ€™n stijle helling.๐Ÿ˜ฌ
  4. Marga:
    ja idd pfff๐Ÿ™ƒ
  5. Dick van Leeuwen:
    28 augustus 2020
    Dank! Leuk....hoewel, leuk? Ook een natte boel daar en dreigende wolkenluchten. Vandaag fietste ik naar Houten vv. Zo'n 57km. Heen was prima. Terug reed ik frontaal een donkere lucht tegemoet. Eerst dacht ik, ga wel ff onder een boom schuilen. Toen ik daar net zo nat werd ben ik maar gewoon gaan fietsen. Was tot op het bot nat. Wel eng soms met harde blikseminslagen in de buurt. Hier lekker de kachel aan en droge kleren. En...aan jou denken natuurlijk, daar ver weg in je klamme tentje.
  6. Marga:
    Hier geen bliksen๐Ÿ™ƒ
  7. Martin:
    28 augustus 2020
    Nog even doorbijten zus. Vlgs Meteo France wordt het maandag en daarna droog en geleidelijk warmer.
  8. Marga:
    ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  9. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    28 augustus 2020
    Wat ben je al mooi op weg. Je het weer mooie momenten meegemaakt!
    En die details, leuk om erover te lezen en heerlijk om de prachtige foto's te zien!
  10. Marga:
    ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  11. Alice:
    28 augustus 2020
    Goed bezig Marga. Heel knap!
    Nog een dagje ๐Ÿšดโ€โ™€๏ธ en dan weer lekker uitrusten. ๐Ÿ•
  12. Marga:
    ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  13. Saskia:
    28 augustus 2020
    Je dag begon in iedergeval goed. Nu fijn op de camping. Mooie foto's heb je weer gemaakt ๐Ÿ‘Œ๐ŸผWelterusten voor straks . Groetjes van hier ๐Ÿ’‹
  14. Cindy snoek:
    28 augustus 2020
    Mooie foto's weer. Leuk om te lezen hoe je de dagen door fietst. Succes
  15. Marga:
    dank je๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  16. Bea Greveling:
    28 augustus 2020
    Ik kon de koffie zowat ruiken en de geur van het verse croissantje. Mooie verhalen Marga.
  17. Marga:
    ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„ dan had ik het goed opgeschreven๐Ÿ˜„