Dag 8 sameon - Cambrai

25 augustus 2020 - Cambrai, Frankrijk

Wakker word ik door kukelende hanen 🐓🐓🐓! Goed geslapen, maar nu moet ik even nadenken na het bericht dat me gisteren ter ore kwam. Ik denk: "Houston, we have a problem". Want het reisadvies van buitenlandse zaken voor Spanje is veranderd naar heel Spanje oranje 😔. Maar ik heb een plan B! Santiago de Compostella wordt hem denk ik niet meer of het moet over 4 weken op geel gaan 🙄. Maar goed ik ben bezig met plan B, wordt vervolgd. Dus ik was vanmorgen aan het treuzelen en het regende ook steeds. Tent nat moeten inpakken, getsie 😕. Ik ben al in Franrijk overigens 😁. Gisteren de groene grens over gegaan toen ik door het bos werd gestuurd 🙈.  Ik fietst eerst weer door een bos, een natuurgebied, en alles is behoorlijk vlak, wel lekker. Het landschap is afwisselend maar niet super mooi. Ik kom ook door oude mijnbouwplaatsjes, waar nu een energiecentrale staat. Het staat werkelijk bij ze in de achtertuin 😱. Dan kom ik in Abscon Willemijn tegen. Zij fietst naar het Noorden, de route andersom.  Het kletst gelijk goed weg, zelfde hobby he 😜. Zij heeft nog veel meer lange afstandsfietsroutes gefietst, zie https://www.instagram.com/willemijn.bikes/ . Ze is een super leuk mens! Dan word ik gebeld, NPO radio 2 aan de lijn! Donderdag 3 september on my birthday 🥳 kom ik op radio 2. Ze gaan me dan rond de rond de klok van 18:30 uur bellen voor een interview over mijn 50keer50km-actie in het kader van de collecteweek van KWF. Ik word geïnterviewd door Annemiek Schollaardt!!! Spannend! Ik zeg Willemijn gedag en fiets door. Dan steekt de wind op, windkracht 5/6. En ik moet pal tegen de wind in. Ik was blij dat ik bij de camping was. En de Aldi zit er naast! Beter kan het niet 😄.

1. Alice:
    25 augustus 2020
    Nu al in Frankrijk. Top! 💪 Balen dat Spanje nu code oranje heeft. Ben benieuwd naar je plan B.....
    Wat leuk dat je ook je verjaardag op de radio komt. 🥳
    Welterusten. 😴
  2. Marga:
    26 augustus 2020
    ja he, zal wel moooi twents accent zijn ol de radio 😄😄
  3. Pauline Hagen:
    Lieve Marga,
    Wat ga je goed. Ben ook benieuwd naar plan B. Voor mij ben je nu al een kanjer. Maar dat was je al. Dikke kus.
  4. Marga:
    26 augustus 2020
    He pauline, dank je. Plan B komt eraan. Welke Paulinr ben je nu? Ik heb 3 vriendinnen die pauline heten 😁😁
  5. Judith Vermeulen:
    26 augustus 2020
    Ik hoorde van iemand dat Frankrijk ook code oranje heeft, dus dan kun je net zo goed plan A afmaken....
  6. Marga:
    26 augustus 2020
    ja frankrijk heeft ook een paar gebiedjes oranje maar voor grootste gedeelte allemaal nog geel.
  7. Marieke Voskamp:
    26 augustus 2020
    Ben benieuwd .... je gaat lekker hoor . Maar al met al zit het weer ook niet echt mee ☔️☔️
    Maar goed het is niet anders..... zo leuk om je verhalen te lezen .
    Succes weer vandaag ... en ga zeker luisteren op je verjaardag naar npo2! Super !!😘👍
  8. Marga:
    26 augustus 2020
    ldank je marieke. En het echt ook heel mooi, hoe iedereen meeleest en leeft. Geeft heel goed gevoel 🙂🙂🙂😊
  9. Erika:
    26 augustus 2020
    Hi Marga, so is het maar net: gaat de weg niet rechts om (plan A) dan maar links om (plan B). Ben net als de anderen eeeeerg benieuwd wat je nog meer in petto hebt.
    Die energiecentrale in de achtertuin is echt zo'n dingetje. Hoe verzint men zoiets.
    En wat tof dat je Willemijn hebt kunnen spreken. Inderdaad: klets lekker weg twee gelijken op de fiets.
    Vandaag een super leuke dag voor je en de WIND in de RUG.
  10. Marga:
    26 augustus 2020
    He hoi, nee fiets vandaag niet. De wind is te hard wk5 6. Dan ga je soms ook slingeren ket de fiets, ga morgen weer. Dat met Willemijn was echt leuk 😊
  11. Dick van Leeuwen:
    26 augustus 2020
    Jouw mail komt altijd net voordat ik ga slapen. Gisteravond lag ik er vroeg in. Hier stormt en regent het. Ik moest aan je denken. Zou het daar ook zo tekeer gaan? Vanmorgen zag ik de foto ban jouw natte tentje. Gaat het nog opdrogen denk je? Hier mis ik de hanen. Onze buren hadden er maarliefst 8. De buurman heeft ze onlangs allemaal weggedaan. Nou, voor vandaag weer een mooie fietstocht toegewenst!!
  12. Marga:
    26 augustus 2020
    Best leuk vind ik die hanen🐓🐓🐓. Ga ook kippen en een haan nemen als ik thuis ben 😆😆😆. Het waaut hier erg hard, fiets vandaag nietc🌬🌬🌬 wk5 6
  13. Saskia:
    26 augustus 2020
    Gm lieve Marga...succes met plan B 💪🏼. Zet hem weer op Topper 💋 Wens je een goede dag 🍀
  14. Marga:
    Tnx sas😊😊 fiets vandaag niet wk 5 /6 🌬
  15. Jeanine herlaar:
    26 augustus 2020
    Als ik eea zo lees heb ik het gevoel dat je je erg in je element voelt. 😃 Wat een topper ben je toch! Zo in je uppie door dorpjes en dichte bossen te fietsen.
    Dat je op de Radio komt zegt maar weer hoe bijzonder het is wat je doet. Jij met je nuchtere en bescheiden karakter ....echt Marga, het is heel bijzonder! Succes maar weer. Ik wens voor droog weer met weinig wind en 1 % stijgingspercentage🤣😘 grtz Jeanine H
  16. Marga:
    26 augustus 2020
    Ahhh, dank je Jeanine 😊😊. Ik fiets vandaag niet, echt wk5/6! Ik hoop ook op de rest van de tocht 0% stijgingspercentage 🤣🤣🤣
  17. Erika Jansen:
    26 augustus 2020
    Marga, je doet het super en wat jammer dat Spanje op oranje staat!😔
    Wel super dat je op je verjaardag op de radio komt!! Echt leuk!
    Heel veel succes verder en ik ben ook heel benieuwd naar plan B....😉😘
  18. Marga:
    dank je erika 😊
  19. Paulien:
    26 augustus 2020
    Kanjer. Fiets lekker door zou ik zeggen je komt er wel of het nu A of B is
    We blijven je volgen.
    Op de radio je wordt een bekende Nederlander. Top vrouwtje.
  20. Marga:
    26 augustus 2020
    tnx pauline😃😃😃 beetje stome vraag maar welke pauline ben je??? Ik ken er namelijk meedere, pauline Hesselink🤔?
  21. Eef Barendrecht:
    26 augustus 2020
    Radio 2 : super gaaf!! Trots op jou. Nog 8 daagjes minus-50!
  22. Marga:
    26 augustus 2020
    Ja, leuk he. Ik hoop zo dat dan nog een paar donaties krijg en dat het bedrag dan 5000 euro wordt 😊😊😊. En bedankt voor je lieve "trots op jou" . Dat vind ik echt heel mooi 🥰🥰🥰 groetjes van de 49-er 😁
  23. Manita de Kinkelder-de Roo:
    26 augustus 2020
    Leuk weer te lezen! Spanje mag dan voor Nederlanders code oranje zijn, maar Frankrijk niet hoor wat ik eerder las in een reactie hierboven. Dat zijn alleen de gebieden rondom Parijs en Marseille/Monaco. Om precies te zijn Sarthé, Hérault, Alpes Maritimes, Parijs, Bouches-du Rhone. Als je vragen hierover hebt, weet je mij te vinden als persoonlijk reisadviseur!! Suuces maar weer. Groetjes Manita / YourTravel Losser
  24. Marga:
    26 augustus 2020
    Haha 😊😊 ja ik weet je te vinden super bedankt. Idd Frankrijk is bijna nog helemaal geel.
  25. Geesje:
    26 augustus 2020
    Hoi Marga, je doet het super👍 Petje af hoor. Leuk je verhalen te lezen.
  26. Marga:
    Hoi geesje, leuk! Dank je
  27. Paulien:
    26 augustus 2020
    Waar je vraagt Pauline dat ben ik phesselink
  28. Marga:
    26 augustus 2020
    Ah kijk, dan weet ik dat jij dat bent 😄😄
  29. Marjan:
    26 augustus 2020
    Hoi Marga wat leuk dat je wordt gebeld op je verjaardag en wk 5/6 is ook niet om te fietsen pfff. Als ik jou was dan dan zou ik gewoon lekker doorfietsen tegen de tijd dat je in spanje bent is het vast weer code geel. Ik zeg gewoon doorgaan! Groetjes en hou het droog
  30. Marga:
    27 augustus 2020
    Ja grappig dat ik word gebeld he
  31. Tony Lichtenberg:
    26 augustus 2020
    Dag Marga, door de corona ontmoet je weinig pelgrims. Er zijn er maar weinig die zo gedreven zijn als jij.🚴‍♀️👍💃. De album met verslagen van onze tocht ligt open op tafel op de dag waar jij bent. Zo weet ik precies wat je ziet. Glooiend landschap met akkerbouw. Geniet ze Marga ondanks de storm en tegen de tijd dat jij in St. Jean du Port ben is het wel code geel. Daar in de Pyreneeën en in Galicië is geen mens te bekennen. Bon Camino
  32. Marga:
    27 augustus 2020
    hoi Tony, ja klopt. Er zijn idd weinig pelgrims. Er is nu nog 1 fietser op de camping en die twijfelt ook wat hij moet doen? Leuk dat je zo meeleest met je eigen boek erbij 😀
  33. Pauline Hagen:
    Hoi Marga,
    Je vroeg wie jou laatst van al de Pauline's een berichtje had gestuurd.
    Ik dus.
    Ik ben benieuwd hoe plan B er inderdaad uit zal zien.
    Dikke pakkerd,
    Pauline H