Dag 51 Vouziers - Charleville-Mezieres

17 oktober 2020 - Falaise, Frankrijk

Versgeperste sinaasappelsap bij dit hotelletje, je mag het zelf maken! Lekker om de dag mee te beginnen en koffie ☕ natuurlijk! De route opgepakt van de "groene valleien". Ik kom langs een eerste wereldoorlog monument. Er is hier zwaar gevochten 😪. Dan kom ik weer op de landweggetjes en de koetjes 🐂 🐂 staan me weer na te kijken!  Een verschrikte fazant rent weg 😂. Ik hoor ook weer fikse knallen in de verte. O ja het is zaterdag! Dan doen ze dat hier. Er zat vanmorgen een vrouw in de ontbijtzaal en die had ook crocs aan 😁. Dus we raakten aan de klets. Zij was "hunter". Ze kwam uit Duitsland. Het was haar hobby/werk. Ze werkte ook nog als notaris. Ik hoop stiekem dat ze haar dag niet heeft vandaag, zo'n echte "misschietdag"🤭. Het is een heerlijk fietsdagje. Eerst fiets ik een stuk langs het Canal des Ardennes. Dit kanaal verbindt het stroomgebied van de Maas met dat van de Seine. Er zitten allemaal sluizen in en het is sterk verouderd. Ze zijn wel aan het renoveren. Vervolgens maak ik een doorsteek over de rivier Ruisseau du Bairon en kom ik weer uit bij Canal des Ardennes. Deze volg ik en dan ben ik uiteindelijk bij de Maas la Meuze. En deze blijf ik volgen de komende dagen door België tot aan Maastricht!

1. Paulien:
    17 oktober 2020
    Mooi. Je komt al weer aardig in de buurt. 🚴🏻‍♀️Ze morgen.
  2. Marga:
    Klopt 😄
  3. Jannie en Piet:
    17 oktober 2020
    Geweldig, een misschietdag, helemaal mee eens! Bij ons in de campagne is de jacht ook weer begonnen. Fijne fietsdag morgen!!🚲
  4. Marga:
    18 oktober 2020
    Ja dat klopt, toen ik weg fietste bij jullie zag ik ze ook
  5. Dick van Leeuwen:
    17 oktober 2020
    Lijkt me een mooie route.....je gaat in ieder geval in de goede richting!
  6. Marga:
    Ja klopt😄
  7. Saskia:
    17 oktober 2020
    Wat gezellig dat die koeien je zo aan en na staren 😉
    En je bent alweer een dag dichter bij 🏡 Yesss!!!
    Wens je een goede nachtrust toe en alvast een fijne dag voor morgen. Dag lieve Marga 😘
  8. Marga:
    Leuk he, mooie beesten 😊😊
  9. Monique Lenters:
    Klinkt goed Maas la Meuze......je bent nu echt niet ver meer van Nederland!!!💪🏻
  10. Marga:
    Nee klopt😄
  11. Tony Lichtenberg:
    18 oktober 2020
    Om jaloers op te worden. Zo fietsen in de natuur en verders niks aan je hoofd. Wees blij, en dat ben je, want als we het toch over de natuur hebben , die ophokplicht hier is ook niks. Fijn dat je weer zo geniet. En ik ook van je verslag en foto's. Die foto met die zwanen in het water en de gekleurde struiken, prachtig. Nu de laatste laatste tochten. 🚴‍♀️👍😘
  12. Marga:
    🤗🤗 dank je Tony. Idd heerlijk fietsen en (weinig) aan je hoofd 😅😅😅
  13. Marieke Voskamp:
    18 oktober 2020
    Geniet van je verhalen en foto’s......vind het leuk en ga dat straks missen hoor.....
    Geniet er nog lekker van en je schiet al aardig op.........fiets ze weer.....🚴‍♀️👍
  14. Marga:
    19 oktober 2020
    Dank je, ja bijna thuis, vrijdag🤗🤗🤗
  15. Mirjam:
    18 oktober 2020
    Ha ha: een mis-schiet-dag! Leuk bedacht!
    Dan zou je met allerlei toeters en bellen rond moeten fietsen om al het wild te verjagen!
    Vandaag weer een rustdag! Geniet er van!
  16. Marga:
    Ja idd. Zou je hier bijna gaan doen 🤣🤣
  17. Erika Jansen:
    18 oktober 2020
    Marga, je doe het top! Je komt in de buurt, Nederland lonkt.
    Succes met de laatste loodjes💪🏼💪🏼
  18. Marga:
    Dank je🙂🤗
  19. Elise en Marcel:
    18 oktober 2020
    Marga, je fietst richting Dinant, daar is een Abdij van Leffe. Een groot klooster waar je voor een vrije gift kunt eten en slapen. De pastoor komt bij je zitten in de pastorie waar je warm wordt ontvangen en lekker eten krijgt. Je slaapt in een slaapzaal. Dit is een speciale plek voor pelgrims op de fiets of te voet. Je bent er van harte welkom. Het is een hele leuke belevenis.
  20. Marga:
    19 oktober 2020
    He hoi, helaas ik fiets idd door Dinant maar ik ga km maken in Belgie. Mijn stopplaats wrdt Huy. Bedankt voor de tip 🙂🤗