Dag 48 Auxerre-Troyes

13 oktober 2020 - Auxerre, Frankrijk

Vandaag strak fietsen. Ik moet namelijk 80 kilometer afleggen. Daartussen is geen slaapplaats. Eerst even de st. Etienne bekijken. Op de heuveltop een imposante kathedraal! Ik blijf me verbazen over weer zo'n gigantische kerk!! Het beeldhouwwerk bij het voorportaal is drie-d! Veel hoofden zijn echter weg! De voordeur wordt ook niet meer gebruikt, want de duiven zitten er te chillen 🕊 en er ligt op de grond allemaal poep 😆. Binnen zijn veel glas- en loodramen. In één raam moet het verhaal van st. Jacob zijn afgebeeld. Maar ik zou niet weten welk raam dat moet zijn 😕. De grote stad Auxerre achter me gelaten. De route gaat nu door kleine dorpjes, weilanden en wat bos. Je ziet hier ook weer de bonte koe. Het regent een beetje. Ik ga pauze houden bij een bushokje. Bij het weggaan, zie ik wat raars op de grond liggen. Het is een heel kleine alpaca gemaakt van soort van pijpenrager! Zo schattig,😍 ! Ik zet hem voor op het stuur. Ik noem hem Jacob. Gezellig, fiets nu niet meer alleen 😅! Kom aan bij de jeugdherberg. Hier kan ik mooi voordelig overnachten.

1. Mirjam:
    Mooi!!!
    En wat een leuke alpaca! Die is er vast voor jou neer gelegd!
  2. Marga:
    Zou je denken ...
  3. Alie Poldervaart:
    13 oktober 2020
    Zo dan! 80 km.... Je ruikt Almelo zeker! 🚴‍♀️🚴‍♀️ Prachtige foto's alweer! Goede reis verder. Een "fan uit Hellevoetsluis.
  4. Marga:
    Leuk😊😊😇😇. Ja ik begin almelo te ruiken en 🤣
  5. Dick van Leeuwen:
    13 oktober 2020
    Weer mooie plaatjes! 80km! Mooie prestatie! Zeker voor deze omstandigheden.....
  6. Anne Meijer:
    13 oktober 2020
    Je hebt er vandaag alweer 80 km opzitten! Nog een paar honderd km dan heb je de klus geklaard. Morgen veel fietsplezier samen met 'Jacob' 😄
  7. Cor & Cora:
    14 oktober 2020
    Wat een prestatie. Vandaag alweer 80 kn gefietst. Echt heel knap!
    Wat.leuk dat je onderweg een “reisgenootje” bent tegengekomen.
    Morgen leuk met z’n tweetjes op pad.
    Mooie foto’s heb je weer gemaakt en weer een mooi verhaal.
    Slaap lekker en voor morgen alvast weer een mooie fietstocht. 🤗
  8. Marga:
    Leuk reisgenootje he😄😄
  9. Saskia:
    Goedemorgen lieve Marga 🏵
    Hopelijk heb je een goede nachtrust gehad 🍀
    En kun je er vandaag ook weer tegenaan 💪🏼💪🏼
    Wat een Kilometers heb je gemaakt zeg 😊
    En wat gezellig dat Jacob nu met je mee op pad gaat 😀
    Wens je een fijne dag toe en ben benieuwd wat je vandaag weer mee gaat maken 😉
    Dag Marga fiets ze weer 👋🏻
  10. Marga:
    Gezellig he😇😇
  11. Marieke Voskamp:
    14 oktober 2020
    Wat een mooie foto’s weer en Jacob lag er voor jou wat een leukerd !
    Knap hoor 80 km.... pfffff .....
    fiets ze maar weer en geniet nog van deze vrijheid die wordt je in Nederland een beetje ontnomen ......pffff .....
    😘👍🚴‍♀️
  12. Marga:
    15 oktober 2020
    Ja ik weet het. Jacob is idd een hele leukerd😄😄
  13. Jannie en Piet:
    14 oktober 2020
    Wat leuk die alpaca!!! Weet je dat ze heel muzikaal zijn!!!😊 Fijne fietsdag!!
  14. Marga:
    15 oktober 2020
    Het is zo'n schatje om te zien! 😍