Dag 47 Vezelay - Auxerre

12 oktober 2020 - VΓ©zelay, Frankrijk

Ik fiets weg en heb ook weer een zijspiegel! Huub heeft dat voor me gefikst! Blij mee πŸ˜ŠπŸ˜‡! Maar de weg is rustig. Eerst kom ik door een bosgebied🌳🌳. Mooie kudde schapen πŸ‘πŸ‘staat midden in het veld. Passeer een romaans wasplaatsje met rozen. Dan gaat de route op het jaagpad naast Canal du Nivernais. Dit kanaal is destijds aangelegd voor vervoer van goederen βš“ naar het dichtbevolkte Parijs te brengen, voornamelijk hout. Het verbindt de Loire met de Yonne en de Seine. Vanwege de hoogteverschillen zijn er heel veel sluizen. Bijna iedere sluiswachterswoning is identiek met een opeenvolgend nummer. Nog geen 50 jaar later was het transport al overgenomen door het spoor. Het kanaal raakte in onbruik en heeft nu een beetje toeristen functie.Β Het fietst heel chill de hele dag. Heel veel vogels gespot. Witte reiger, gewone reiger, zwanen, mussen, fuut, kraaien, aalscholver en volgens mij een ijsvogel ! Helemaal blauw op de rug en een rood borstje πŸ™‚. Dat vogeltje had ik nog nooit in het echt gezien! Ik kom aan in Auxerre! Eerst even tandenborstel halen bij de Pharmacie! Huub had hem meegenomen πŸ™ƒ.

1. Mirjam:
    12 oktober 2020
    Mooi allemaal! En zo te lezen heb je weer goede moed! πŸ‘πŸ»
  2. Marga:
    12 oktober 2020
    Ja ik heb weer de spirit🀣
  3. Dick van Leeuwen:
    Leuk, veel plaatjes....mooi!
  4. Marga:
    JaπŸ™ƒ
  5. Saskia:
    12 oktober 2020
    Je hebt weer een mooie dag achter de rug. En wat een vogelbende πŸ˜‰ kom je tegen. Mooi hoor. Wens je een goede nacht toeπŸ’€πŸ’€πŸ’€ Dag lieve Marga 😘
  6. Marga:
    Ja heel mooiπŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜‡πŸ˜‡
  7. Paulien:
    12 oktober 2020
    Slaap lekker en πŸš΄πŸ»β€β™€οΈZe morgen. Mooi om te lezen dat het weer goed gaat.
  8. Marga:
    YepπŸ™‚
  9. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    12 oktober 2020
    Die ijsvogel! Overkwam mij paar jaar terug bij de loolee. Had nooit gedacht dat ooit mee te maken. (Voor als je terug bent, er staan nu 3 ijsvogels kunstwerken in de stad!) ik zie aan je foto’s dat daar ook de herfst begint. Bladeren beginnen te verkleuren en te vallen. Wat is de natuur mooi nu! Mooie dag morgen!
  10. Marga:
    Mooi vogeltje heπŸ˜ƒ
  11. Wilma Raats:
    12 oktober 2020
    Knap dat je toch weer verder fietst πŸ’ͺ🏽 En fijn voor ons kunnen we nog wat langer van je mooie verhalen genieten 😊 fijne dag morgen πŸ€β˜€οΈ
  12. Marga:
    πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜‡dank je
  13. Simone:
    13 oktober 2020
    Ik lees nog steeds elke dag je verhalen.
    Wat super knap van je dat je door fietst terug naar huis. Heel veel plezier en succes!
  14. Marga:
    Leuk 😊😁
  15. Tony Lichtenberg:
    13 oktober 2020
    Iedere dag weer een verrassing wat je meemaakt. Pracht foto's. Ga zo door. Petje af en je hebt er weer zin aan.
  16. Marga:
    πŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜
  17. Cindy snoek:
    13 oktober 2020
    Mooi om te lezen hoe he het allemaal beleefd. Prachtige prestatie, he mag echt trots zijn op jezelf. Succes nog voor de laatste loodjes!
  18. Marga:
    Dank je πŸ˜…
  19. Cor Bos:
    Hoi buur,
    Mooi dat je de motivatie weer hebt om door te gaan met je tocht, de komende dagen hopen op mooi fietsweer. Geniet van alles wat je ziet onderweg en koester de momenten die je hebt mogen doorbrengen met de personen die je op je tocht hebt ontmoet. Nog mooie fietsdagen gewenst.
  20. Marga:
    Dank je, ga ik doen 😊😊😊
  21. Jannie en Piet:
    13 oktober 2020
    Hoi Marga, dat is heerlijk fietsen langs het canal de nivernais, dat hebben wij kort terug ook nog gedaan. Opgestapt bij Chaumot tot Collancelle, daar heb je 6 sluisjes achter elkaar en het was druk met de bootjes, nog allemaal handwerk bij de sluisjes!! Je had weer prachtige plaatjes. Fietse vandaag!!
  22. Marga:
    15 oktober 2020
    O ja wat leuk, ja allemaal handwerk he, heerlijk, was echt chill daar!!!