Dag 44 st. Amand montrond - Nevers

8 oktober 2020 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

Met mezelf afgesproken dat ik eerst langs de boulangerie ga voor brood 🥖en een lekker gebakje. Nog even vieren van die 2500 km 😁. Je ziet Fransen gewoon met 6 stokbroden onder de arm weglopen ! Ik kan eigenlijk geen stokbrood meer zien 😝. De route gaat langs Canal du Berry.  Misschien kan ik vandaag een hop spotten. Ze schijnen hier te zitten, deze vogels. Ik heb een tijdje gewoond aan "de Hop"! Ze maken een geluid van "Hoep,  hoep".  Het routeboekje zegt dat ik vier kilometer over een drukke weg moet fietsen! O gatsie, daar heb ik geen zin in. Dus ik denk, laat ik nu eens goed kijken op google maps! Dus zelf een weg gezocht die ook uitkomt op dezelfde plek, vier kilometer verder. Dat kun je dus beter niet doen! Een steile klim dat het is 🥵🥵🥵, pfff. Mijn beloning, een geweldig uitzicht!!!! Een wijze les weer! Niet anders doen en gewoon het boekje volgen. Ik mis wel mijn achteruitkijkspiegel!! Vandaag een aantal stukjes drukke wegen! Wat voor vrachtverkeer 🚛🚚🛻 er wel niet door die dorpjes wordt geperst, echt verschrikkelijk! Ik heb er een foto van gemaakt! Huub belt: Hij heeft toch een gebroken arm. (Hij is een week geleden gevallen met de racefiets!) Hè, balen ☹! Bij een Romaans kerkje pauze gehouden. Ik krijg een berichtje van een kennis met de tip dat ik in Nevers bij het klooster St. Gildard moet gaan overnachten. Mmm...ik had de overnachting dichterbij gepland, dan moet ik i.p.v. van 45, dik 70 kilometer fietsen🚲! Maar lijkt me inderdaad bijzonder, goede tip van Hans Perik! Voor Nevers over aquaduct fietsen, die over de l'Allier loopt. De l'Allier loopt uiteindelijk in de Loire! Dan zie een donatie binnenkomen en de teller staat op 6001 euro, yehooo 🤗🤗🤗!! Aangekomen bij het klooster waar Bernadette Soubirous de laatste jaren van haar leven gewoond en gewerkt heeft. Ze verzorgde armen en zieken. Ze is maar 35 jaar oud geworden. Morgen ga in even bij haar kijken.

1. Dick van Leeuwen:
    8 oktober 2020
    Vandaag hou ik het kort, HOPla. Morgen ga ik voor het eerst sinds 1880 weer een lange afstand fietsen. Van huis naar Oene. 95km. Wat een oen...😉😉😉
  2. Marga:
    Mooi, ging het goed?
  3. Paulien:
    9 oktober 2020
    Lekker geslapen. 🚴🏻‍♀️Ze vandaag.
    Wat sneu voor huub,balen ook.
  4. Marga:
    10 oktober 2020
    Ja he, maar goed, arm goed rust geven!
  5. Ineke Barink:
    9 oktober 2020
    Wat enorm knap dat je de 2500 km gehaald heb. Dat is zeker een gebakje waard. Benieuwd hoe het bij de nonnen was.. maar dat lezen we vast wel vanavond. Fijne dag vandaag.
  6. Marga:
    10 oktober 2020
    Dank je, het was goed bij de nonnen 😊
  7. Saskia:
    9 oktober 2020
    Goedemorgen... wens je een fijne dag toe🌻 Was trouwens een mooi stukje over jou op RTV Oost👌🏼
    En wat een mooi bedrag is er al gedoneerd😇
    Dikke knufff van hier 😘
    Dag lieve Marga 👋🏻
  8. Alice:
    Goedemorgen
    Wat fijn dat je de 2500 km gehaald hebt en ook nog eens veel meer geld opgehaald dan je streefbedrag. Dat verdient zeker een gebakje!!!! 🍰
    De druk is er af.
    Gewoon nog even fietsen zolang je zin hebt.
    Ben benieuwd hoe het vannacht in het klooster is gegaan. 🛏
    Fijne dag. ☕🥖🚲
  9. Marga:
    10 oktober 2020
    Ging goed in het klooster 😄
  10. Mirjam:
    9 oktober 2020
    Zal wel schrikken zijn geweest toen je hoorde van Huub! Sterkte!
    En weer prachtige foto’s!
    Sterkte met je beslissing nemen van t weekend! ( zit je vlakbij een vliegveld?)
  11. Marga:
    10 oktober 2020
    Nee, zit niet vlakbij vliegveld😁
  12. Dick van Leeuwen:
    10 oktober 2020
    Het ging super goed Marga. Gister en vandaag samen 189km gefietst. Eerste ervaring voor mij van het fietsten van een lange afstand,... en 1 nacht weg van huis. Op naar het volgende plan!
  13. Marga:
    11 oktober 2020