Dag 42 La Souterraine- la Chatre

6 oktober 2020 - La Châtre, Frankrijk

Opstaan, kijk naar buiten, regen 🌧! Volgens buienradar om negen uur droog. Ik kijk naar buiten en geloof er niets van. Maar echt! Om 9 uur droog😮, als de wiedeweerga mijn spullen pakken!!! In La Souterraine staat de kerk in steigers, die laat ik even voor wat het is. Ik zie wel een heel mooi herdenkings monument voor de gevallenen in de eerste en tweede wereldoorlog: Een soldaat met een engel 😍. De koetjes 🐂 verwelkomen me alweer 🥰.  Maar dan begint het toch weer te regenen. Het loopt weer lekker mijn schoenen in 😕. Ik kom langs Crozant dat aan een kloof ligt. De rivier de Creuze loopt er doorheen. Je ziet ook nog de resten van een burcht op de rots staan. Mooi! Echt jammer dat het regent. Vandaag tik ik de 2500 km aan en ik begin nu echt te denken om misschien te stoppen en naar huis te gaan. Dit komt natuurlijk ook door de regen....ik wacht af. Zaterdag ga ik beslissen! Het fietsen blijft mooi en zal ook altijd mijn passie ❤ blijven. Kerk in Neuvy-st. Sepulchre bezocht. Deze kerk werd gebouwd naar voorbeeld van de Heilige Grafkerk in Jeruzalem. Het wordt nu ook droger. En dan kom ik een andere fietser 🚲tegen, jippieee😄, lang niet meer tegengekomen. We stoppen en maken een praatje. Hij is frans en heet Theo, Nederlandse naam he 😆. Hij fietst ook ongeveer twee maand en kampeert wild ( niet wild wild maar in de natuur) en op campings. Maar ik zeg, die zijn toch gesloten ? Maar hij gaat dan stiekem het terrein op. Pfff dapper man. Dat durf ik niet, denk ik bij mezelf. Hij werkt ook parttime in een fietsenwinkel. Hij had nu een wat aparte fiets (Deens merk), vond ik. Het leek een beetje op een  "onderwaterfiets". Dat is een tandem die ik ooit heb gehad toen de tweeling nog klein waren. Zijn toerfiets was kapot en had een nieuwe fiets in Amerika bestelt, maar die was er niet op tijd. Toen heeft hij deze fiets meegenomen. We kunnen nog heel lang doorpraten maar het wordt al laat en ik moet nog een eind fietsen. We wisselen facebook adressen uit. Ik kom nog een sprookjes kasteel tegen, prachtig! En dan trappen met die handel, het begint al donker te worden. Kom pas om 19:30 uur aan bij het hotel 🙈.  Nu totaal 2530,27 km gefietst!!!

1. Dick van Leeuwen:
    6 oktober 2020
    Mooie fiets, en een lichtblauwe Citroën C15. Mijn dag kan niet meer stuk! En jij? 2500km = 50X50.....dus snel terug naar huis!😉😉😉
  2. Marga:
    😄😄😄
  3. Debbie Milner:
    7 oktober 2020
    Jippee,gehaald. Super meid nu naar huis toch?
  4. Marga:
    Ja ik ga nadenken
  5. Saskia:
    Goedemorgen lieve Marga 😘
    We missen je wel in de straat hoor.... dus kom maar gauw deze kant weer op🍀
    Je hebt je doel bereikt 😇een Topprestatie 💪🏼💪🏼 gefietst👏🏻 Fijne dag.

Zal je verhalen wel missen maar daar ga je hier in Almelo 😀 maar mooi mee verder 😉
    Dag 🌻
  6. Marga:
    7 oktober 2020
    Ha Saskia, ga nog even nadenken🙃. Zo leuk, dat je mijn verhaaltjes leuk vindt 😄😄😄. 😗😘😘😘
  7. Ingrid:
    7 oktober 2020
    Live Marga, wat een avonturen heb je al meegemaakt en wat schrijf je iedere dag mooie verhalen! Veel respect voor de vele vele km en hoogtemeters die je hebt gemaakt! Je doel is bereikt👏👏
  8. Marga:
    Dank je😊😊😇😇
  9. Jeanine herlaar:
    🇾🇪 Missie geslaagd🇾🇪👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
    Gefeliciteerd Marga! Een mega prestatie😘 wat zou het stoer zijn als je terug fietst! Maar de omstandigheden moeten er natuurlijk wel naar zijn. Constant regen is ook niets! Alhoewel ik betwijfel of het weer hier veel beter is dan bij jou😚 respect voor welke beslissing je ook neemt!
    Voor nu kunnen we in ieder geval nog tot het weekend genieten van je vermakelijke dagupdates!
    Succes maar weer voor vandaag en ik wens een paar droge dagen voor je! 🌞
  10. Marga:
    Dank je 😊😊😊
  11. Toon Verbraak:
    7 oktober 2020
    50 x 50 km gehaald, proficiat, heel knap gedaan, zeker met die aanhoudende regen en matige temperaturen. En ook nog alleen. In tegenstelling tot andere commentaren vind ik dat het niet gaat om het einddoel, maar om 'het onderweg zijn'. Toen ik een aantal jaar geleden naar Blanes ben gefietst, waar mijn zoons ook waren, zeiden ze: "Zo pa, de vakantie kan nu beginnen", maar voor mij was die net afgelopen. Snapten ze niks van :)
  12. Marga:
    7 oktober 2020
    Ja klopt, het onderweg zijn is zo mooi🥰🥰
  13. Erika:
    7 oktober 2020
    Hi Marga, je hebt echt al een topprestatie neergelegd !!! je doel van aantal km en beoogde donatie heb je gehaald. Van harte gefeliciteerd.
    Een overweging die ik graag mee wil geven. Je punt om nu te kappen is volkomen begrijpelijk. Wat gaat het je mentaal geven om nog 50 dagen fietsen door te fietsen. km is dan niet het punt maar de afronding van je tocht. Wat zou je mentaal nog in de wacht willen slepen??? wat je ook gaat beslissen , het is goed !! hele lieve groet.
  14. Marga:
    Ik ga nadenken 😊😊😊
  15. Onno Griekspoor:
    7 oktober 2020
    Hoi Marga gefeliciteerd met het behalen van de beoogde kilometers en donatie🎉 ik was degene die je tegen kwam in Haarlem aan het begin van je reis. Je hebt een topprestatie neer gezet petje af.M Vr Gr Onno🥂
  16. Marga:
    7 oktober 2020
    Hey Onno, ik weet het nog 😃😃😃! Dat je me gevolgd hebt wat leuk 😀😄! Dat was echt mijn eerste dag fietsen 😅. Ga je volgend jaar nog naar Santigo de compstella? Groetjes Marga
  17. Marieke Voskamp:
    7 oktober 2020
    50x50 gehaald wat een super prestatie ...... echt wat trots kun je zijn! Gauw nu naar huis naar je kids en man en slapen weer in je eigen bedje ...
    Ik ben super trots op je en wat een ervaringen heb jij opgedaan met deze bijzondere fietstocht ....👌👏
    Maak een diepe buiging voor je!
    Zal je verhalen missen hoor elke dag....😘
  18. Marga:
    Ben nog niet klaar 😅😅😅
  19. Elise en Marcel:
    7 oktober 2020
    Hallo Marga, ik ken je niet maar lees zojuist je verhaal bij RTV Oost.
    Wat een geweldig initiatief en super sterk van je.
    Natuurlijk hebben we ook een kleine donatie gedaan voor KWF.
    We kennen de reis van kanker en we kennen de reis naar Santiago die we in 2016 gelopen hebben.
    Geniet en als het weer het toelaat, fiets terug, geniet van elke dag, ontmoetingen, avonturen, natuur, leven, alles om je heen.
    Ons verhaaltje kun je lezen, https://elisewassink.jimdo.com/
    Succes, 💪🏻
  20. Marga:
    7 oktober 2020
    Hoi elise en Marcel, wat een leuke reactie en dontatie !!!! Super, dank je wel! 🥰🥰. Ik ben even naar jullie blog gegaan, geweldig. En wat prachtig van die twee steentjes, engel en vlinder ❤.... bedankt 😇 warme groet, Marga
  21. Elise:
    7 oktober 2020
    Zie Finisterra als Nederland in je gedachte.
    Finish (Einde) Terra (grond) 💪🏻
    Het eind, daar kun je niet verder fietsen. 😉
  22. Marga:
    7 oktober 2020
    Dat is een hele goeie ....❤