Dag 39 Brive la gaillarde - Uzerche

2 oktober 2020 - Brive-la-Gaillarde, Frankrijk

Als eerste ga ik mijn dochter Merel bellen ๐Ÿ˜Š!!! ๐ŸŽตLang zal ze leven ๐ŸŽต! Hoera! Gefeliciteerd, 23 jaar!!!๐Ÿฅณ๐Ÿฅณ๐Ÿฅณ. Enย even lekker kletsen,ย altijd zo gezellig ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜‡! Dan naar het ontbijt, beetje oudbollig hier allemaal! Ik word bij een man aan tafel gezet. Hij overnacht voor zijn werk in dit hotel. Ik vraag wat hij doet voor werk. Hij zegt, dat kan ik niet zeggen ๐Ÿคซ! Oeps... geheimzinnig! Vervolgens ben ik bij de receptie mijn fiets weer aan het oppakken. Vertelt een meneer dat hij vannacht een andere gast op zijn kamer had om 1 uur 's nacht ๐Ÿ˜ฎ. Ik zeg,ย heb je je kamerdeur dan niet op slot gedraaid? Dat had die maar die andere gast had ook een sleutel ๐Ÿคฃ. Vreemd hotel ๐Ÿ‘ป. Bij het wegfietsen regent het. Ikย hoop dat het watย minder wordt straks, langs de grote kerk, de st. Martin, via de winkelstraat, die mooi versierd is met vliegers, de grote stad uit. Brive la gaillarde, was vroeger een kruispunt van oude handels- en pelgrimswegen. Eerst uit het dal fietsen, pfff het zweet staat meย al weer op deย rug. Ik ga door een bos ๐ŸŒณ๐ŸŒณ en fiets op de kam van de heuvelrug. Stijgen en dalen. Mooie weilanden met rundvee! Ook veel tamme kastanjes op de weg! Het is inderdaadย gestopt met regenen, goden zijn mij goed gezind ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡. Eenย hert ๐ŸฆŒ!ย  Hij springt zo van ene kant van de weg naar de andere kant! O wauwww ๐Ÿ˜€. Het is best link eigenlijk, want nu fietste ik niet hard. Ik denk ๐Ÿค”, dat ik ook een bel ๐Ÿ”” om ga doen, net als bij de koe, kunnen ze horen dat ik eraan kom ๐Ÿ˜‚. Dan komt er weer een fikse bui. Ik kan nog net schuilen in de kapschuur. Het gebakje opeten ter ere van Merels verjaardag โค. De bui is over en weer verder. Ik kom in Lagrauliere. Hier staat een 12 de eeuws romaans monumentaal kerkje. Vreemde afbeeldingen maakten ze vroeger toch ๐Ÿ˜†! Man met hele grote vis in zijn nek ๐Ÿ˜! En de andere lijkt wel een raar wezentje ๐Ÿคทโ€โ™€๏ธ! Misschien heb ik uitleg nodig van iemand die daar verstand van heeft. Ik fiets weer door, moet nog ongeveer tien kilometer, maar dan begint het weer hard te regenen ๐ŸŒง.ย  Ik probeer te schuilen onder de bomen. Het houdt niet op, dan maar door, kom kletsnat en koud aan bij het hotel, bleh! Morgen waarschijnlijk weer regen ๐Ÿ˜‘.

Fotoโ€™s

1. Dick van Leeuwen:
    2 oktober 2020
    Gefeliciteerd met je dochter!!
  2. Marga:
  3. Leonie:
    Gefeliciteerd met Merel!
  4. Marga:
  5. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    2 oktober 2020
    wat een mooie route, vrolijk. van harte proficiat met je dochter! hiep hiep hoera!
  6. Saskia:
    Lieve Marga van harte gefeliciteerd met Merel ๐Ÿ˜˜ ๐Ÿฐ
    Je hebt weer mooie foto's gemaakt ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผondanks het slechte weer. Wens je een goede nachtrust toe... Dag Marga ๐Ÿ‘‹๐Ÿป
  7. Marga:
  8. Alice:
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Merel. ๐ŸŽ‰๐Ÿฅ‚๐Ÿฐ
    Hopelijk regent het morgen minder. โ˜”
    Welterusten ๐Ÿ’ค
  9. Marga:
  10. Wilma Raats:
    Gefeliciteerd met je dochter ๐Ÿฅณ
  11. Marga:
  12. Cor & Cora:
    Van harte proficiat met Merel ๐Ÿฅณ
    Slaap lekker ๐Ÿ˜ด
    Hopelijk heb je morgen niet al teveel regen.
  13. Marga:
  14. Debbie Milner:
    3 oktober 2020
    Gefeliciteerd met je dochter.Jij treft de weer echt niet,op de positief kant,jou fiets blijft wordt elke dag afgespoeld.
  15. Marga:
  16. Mirjam:
    3 oktober 2020
    Sterkte met fietsen: ik hoorde dar er een storm zou komen. Je hebt in ieder geval de wind mee!
  17. Marga:
    Ja wind mee ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜
  18. Marieke Voskamp:
    3 oktober 2020
    Nog gefeliciteerd met je dochter ....... en hoe ziet het weer er vandaag uit? Hoop niet veel slechter voor je .... maar je bent een doorzetters en vanavond wacht je weer een lekker hotelletje hoop ik voor je.....
    wat een kanjer ben jij toch!
    Dikke knuffel.... ๐Ÿ‘๐Ÿ˜˜
  19. Marga:
    Dank je ๐Ÿ˜„
  20. Simone:
    Goedemorgen Marga,
    Nog van harte gefeliciteerd met je dochter. Wat zie en beleef jij toch wel onderweg. Erg leuk dat je dat met ons deelt. Veel succes vandaag met fietsen en hopelijk werkt vandaag het weer mee.
  21. Marga:
    ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜Š
  22. Erika Jansen:
    3 oktober 2020
    Gefeliciteerd met Merel, Marga en nog heel veel succes verder!!
  23. Marga:
    Tnx
  24. Edwin van der Heide:
    Ha Marga
    Hier Edwin uit.. Salles. Volg nog steeds je blog. Blijft leuk! Wel vervelend dat het nu zo nat is. Keep up the good spirit!
  25. Marga:
    He Edwin, wat leuk! ๐Ÿ˜ƒ. Dank je, ik ga door ๐Ÿ˜„
  26. Cor Bos:
    3 oktober 2020
    Hoi Buurvrouw, proficiat met je dochter voordat je het weet zijn ze weer een jaartje ouder.
    Het weer heb je helaas niet mee, ook in France is het niet best zag ik op tv. Afwachten maar wat het de komende dagen brengt een zonnetje is wel net zo fijn op de fiets.
    Ondanks het weer heb je weer een leuke foto serie gemaakt hoor. Dat land heeft toch wel wat nietwaar.
    Prachtige natuur , mooie vergezichten en de ( meeste ) dorpjes een gezellige uitstraling.
    Hopelijk zie je nog leuke dingetjes de komende dagen tijdens je Tour de France.
    Succes ermee.
  27. Marga:
    Ja het is echt prachtig hier ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  28. Pauline Hagen:
    Hoi lieve Marga,
    Merel al weer 23 jaar. Weet je dat wij dan ook al weer 23 jaar lief en leed op de teller hebben staan.
    Dikke kus.
  29. Marga: