Dag 38 Rocamandour - Brive la gaillarde

1 oktober 2020 - Martel, Frankrijk

O ja, gisteravond toen ik mijn tanden stond te flossen, brak een stuk van mijn kies af 😔. Deze was al een keer gerestaureerd. Er staat alleen nog een zijkantje, pffff. Gelijk de tandarts gebeld, afspraak eind oktober. Ik ben geen held, bikkel en topper bij de tandarts 😰😰😰!  Dus maandje links kauwen en niet lachen 😆😆. Ik ben startklaar om weg te fietsen, maar het regent 🌧🌧 heel hard! Ik wacht of nog een nacht in het hotel blijven? Na 20 minuten ging het iets minder regenen. Ik besluit toch te gaan. Goed besluit want het hield op met regenen. Ik fiets tussen de walnotenbomen 🌳. Langs de weg maar ook hele boomgaarden hier. En er zijn ook veel eenden 🦆en ganzenhouders. Op de menukaart staat ook vaak "canard".  Mooie vergezichten. Neem pauze in Martel. Meneer met rugzak maakt praatje met me. Ik vraag aan hem of hij een pelgrim is. Nee, hij loopt naar de supermarkt. Hij zegt dat ik een leuk gezicht heb. Ik vertel dat ik een tand kwijt ben. Hij lacht en ik zie dat hij bijna helemaal geen tanden meer heeft. Dat relativeert de boel weer 😄 😂. In het dorpje kom ik nog een "jong" stel tegen, zij waren ook aan het fietsen maar vanwege de regen, nu een auto gehuurd. Ik vraag wat ze fietsen, rondje in Dordogne en een huis kopen. Huis kopen? Hier? Waar wonen jullie nu dan? In Panama 😳. En wat doen jullie voor werk ( nu word ik nieuwsgierig!)? "O, he's retired and i work online!" Mmmm....hij lijkt mij helemaal niet zo oud 🤔. Maar ze zagen er gelukkig uit 😂! Lekker leven hebben die twee zeg, denk ik. Weer verder klimmetjes maken, zelfs het zonnetje komt kijken! En dan zie ik 2 herten 🦌🦌 achter elkaar springend door de wei en vervolgens verdwijnen ze in de bossen! Een kadootje om te zien! 😍 In het plaatsje Turenne ga ik het 17e eeuwse kerkje even bekijken, die werd afgebouwd door Elisabeth van Nassau, dochter van Willen van Oranje. Daarna zit ik op een muurtje nog even wat te eten en te lezen, kijk op en er staat een echtpaar. De man wijst naar mijn knie. Ik draag nog steeds een knieband. De knie is nog steeds niet helemaal oké . Hij kan geen Engels, maar ik laat hem zijn gang gaan en krijg een soort van reiki behandeling 🙃. Nog nooit gehad, ben benieuwd 🍏.

1. Dick van Leeuwen:
    1 oktober 2020
    Dat je rugzakdragers gaat aanzien voor pelgrims...:) Het wordt tijd dat je naar huis komt......:)
  2. Marga:
    2 oktober 2020
    Ik wil ook wel graag weer naar huis 😉😄
  3. Saskia:
    1 oktober 2020
    Goed van jou dat je toch bent gaan fietsen👌🏼 Je hebt weer héél wat beleefd vandaag en wat mooi al die beesten en mensen op je 🍀 pad. Hoop dat je niet teveel last hebt van je knie. En dat de behandeling zijn werk doet!!! Goed dat je al een afspraak hebt gemaakt bij de tandarts. Wens je een goede nachtrust toe. Dikke knufff 😘
  4. Marga:
    Dank je 🙂🙂
  5. Marjan:
    1 oktober 2020
    Weer een mooi verhaal Marga, zo leuk om te lezen en wat weet je toch veel. Welterusten en fiets ze morgen😀
  6. Marga:
    Boekjes weten ook veel he 😉. Dank je
  7. Mirjam:
    1 oktober 2020
    Wat een leuke mensen tref je onderweg!
  8. Marga:
    2 oktober 2020
    Ja he, er zijn een hoop mooie mensen 😀
  9. Monique:
    1 oktober 2020
    Ik heb gewoon zin om je verhaal te lezen aan het einde van iedere dag; wat een ongelooflijk avontuur is je reis, prachtig!!
  10. Marga:
    Ha ha ,heel leuk om te horen 😄😄
  11. Marloes:
    1 oktober 2020
    Wauw, Marga. Wat maak je veel mee. En wat is Frankrijk toch mooi!
  12. Marga:
    2 oktober 2020
    Ja he, en ook zo groot!!!
  13. Paulien:
    2 oktober 2020
    Mooi geschreven. Je maakt ook elke dag weer iets nieuws mee. 🚴🏻‍♀️Ze morgen.
  14. Marga:
    Dank je😊
  15. Robert de Kinkelder:
    2 oktober 2020
    leuk verhaal weer. je moet maar gewoon door blijven fietsen. Als je in de buurt van Almelo bent, fiets je gewoon weer ergens anders naar toe. Het lezen van deze stukjes is inmiddels een vast ritueel geworden voor het slapen. Dat kun je ons lezers niet meer afnemen ;-)
  16. Marga:
    2 oktober 2020
    🤣🤣🤣, o jee😁. Ik zou wel blij zijn als weer thuis was. En de tandarts heb overleeft 😉😬
  17. Loes Scholten:
    2 oktober 2020
    Ook ik lees elke dag, wat je weer hebt meegemaakt.
    Superleuk om te lezen, maar ik snap, dat het soms echt afzien is.
    Zet ‘m op, topper! 🍀🍀
  18. Marga:
    2 oktober 2020
    Bedankt, echt leuk om te horen 😇😇😇. Ik ga er weer voor😃
  19. Bea Greveling:
    2 oktober 2020
    Het begint bij de dag te horen om elke morgen te lezen wat je hebt meegemaakt en wie je hebt ontmoet. En de prachtige foto's elke dag. Ik heb zoveel bewondering voor je. Fijne dag weer vandaag.
  20. Marga:
    2 oktober 2020
    Wat mooi om te horen, dat geeft me ook weer moed om te gaan 🙂, bedankt 😊😊