Dag 37 Cahors - Rocamandour

30 september 2020 - Rocamadour, Frankrijk

Vanmorgen eerst weer een pakketje 📦weggebracht. Kookstelletje, thermoskan, stoeltje, bestekdoos heb ik teruggestuurd. Ik ga nu overnachten in hotelletjes i.v.m. het koude weer. De tent heb ik nog bij me in geval van nood 🙃. Eindelijk ben ik weer weg uit het postkantoor. Het valt me op dat Fransen vaak veel geduld hebben en geen haast. Blij dat ik deze spullen naar huis heb gestuurd, want het komende traject gaat door het Centraal massief. Dit bestaat uit bergen en plateaus. Het massief is vooral ontstaan door vulkanisme. In het Centraal Massief liggen meer dan 400 uitgedoofde vulkanen, meer dan waar ook ter wereld. De tocht is werkelijk prachtig! Wat een mooie bergen, hoogtes en vergezichten! Echt geweldig. Aan het eind als kers op de taart, Rocamadour! De stad is gebouwd op een rots! Je fietst er naar toe via de rotswand aan de andere kant. Het lijkt wel een magische wereld. Dit kan ik niet eens in een foto vangen. Echt geweldig mooi! 😃😃😃👌👌👌. Vandaag 1011 hoogtemeters gemaakt 💪.

1. Martine:
    Mooi zeg! Wauw😍
  2. Marga:
    😊😊😊
  3. Dick van Leeuwen:
    30 september 2020
    Bijzondere beelden! Het weer lijkt ook mee te zitten. Zijn de wegen een beetje veilig?
  4. Marga:
    2 oktober 2020
    Ja, maar je moet wel alert zijn. Je ontkomt met een fietsvakantie nooit aan stukken die je liever fietst ivm druk verkeer. Daarom fiets ik ook altijd met routeboekje. Die hebben het wiel al voor je uitgevonden.
  5. Rimmy Bennink:
    30 september 2020
    Heel verstandig om voortaan in een hotelletje te slapen. Wat heb je weer een mooi verslag en prachtige foto’s gemaakt. Ik geniet elke dag van van jou belevenissen. Marga je bent een TOPPER.
  6. Marga:
    2 oktober 2020
    Bedankt😇😇😇, vind ik heel fijn om te horen, geeft je ook vleugels 😊😊
  7. Margreet:
    30 september 2020
    Wat mooi daar zeg Echt gaaf
  8. Marga:
    🙂🙂🙂
  9. Anne Meijer:
    1 oktober 2020
    Lieve Marga, Rocamandour is zo prachtig een stad die nooit meer vergeet. Een goed besluit van je om niet meer in je tent te slapen, hoe noordelijke je komt hoe kouder het wordt. Liefs en zet hem op!!!🍀
  10. Marga:
    2 oktober 2020
    Ja echt heel mooi, wil er nog een keer met Huub heen.
  11. Jeanine herlaar:
    1 oktober 2020
    Wat beleef jij een droom😍 vandaag zie ik alleen maar kantoormuren en dat zijn o.a. de momenten dat ik aan je denk. Wat een voorrecht om zo’n reis te maken. En wat heb jij je weer “gehad” vandaag qua hoogtemeters💪🏻
    Als je thuis bent draag je alleen nog maar jurken en rokjes want er past vast geen broek meer om je kuiten🤣
    Go Marga, je gaat als een speer!! Mooie fietsdag gewenst en doe voorzichtig😘
  12. Marga:
    🤣😅😅, dank je
  13. Marieke Voskamp:
    1 oktober 2020
    Wauw wat een prachtige foto’s.... en verstandig dat je nu lekker in hotelletjes slaapt.......
    Fiets ze weer vandaag en doe voorzichtig 👍🚴‍♀️😘
  14. Marga:
    Ja, dank je 😊😊
  15. Mirjam:
    1 oktober 2020
    Prachtig weer! ( ik val in herhaling)
    Maar zijn daar in de buurt niet prehistorische grotten?
  16. Marga:
    2 oktober 2020
    Ja klopt, heel veel grotten!
  17. Monique Lenters:
    1 oktober 2020
    Prachtige foto’s! Veel fietsplezier weer vandaag.🤗
  18. Marga:
    🙂🙂🙂
  19. Tony Lichtenberg:
    1 oktober 2020
    Dag Marga, stoer hoor hoe je de weg weer oppakt. En dat allemaal in je uppie. Mooi gebied daar met de Put de Dome. Ik ben er meerdere keer op vakantie geweest.
    Geniet ervan.
  20. Marga:
    Ja echt prachtig hier
  21. Everdien Companje:
    1 oktober 2020
    Prachtige foto's Marga! Lang geleden daar geweest (Ik denk 42 jr geleden) door de foto's van de rotsen kan ik het mij gewoon nog voorstellen dat we in Rocomandour zijn geweest! Wat een mooie tocht maak je door Frankrijk! Blij dat je in hotels gaat overnachten! Succes en geniet ervan!
  22. Marga:
    Ja zo mooi daar!
  23. Paulien:
    1 oktober 2020
    Fijn voor je dat je fietsje weer wat lichter is . Trapt toch fijner. En een heerlijk vooruitzicht lekkere bedjes. 🚴🏻‍♀️Ze vandaag.
  24. Marga:
    Yep 🙂🙂
  25. Nelly Demmer:
    1 oktober 2020
    Ik heb weer genoten van je verhaal Marga. Succes weer morgen.
  26. Marga:
    2 oktober 2020
    Dank je, mooi om te horen 🙂🙃