Rustdag 8

29 september 2020 - Cahors, Frankrijk

Het wekkertje loopt niet af ....mmm, wat is dat nou 🤔? Met moeite opstaan 🙃, naar het ontbijt en ik denk, ik neem gewoon nog een dagje hier in Cahors. Het is een mooi plaatsje en ik kan een fietsenmaker gaan zoeken. Ik heb een adres gekregen van de receptioniste. Bij het adres zijn ze hulpvaardig maar hebben niet de "tools" 🔧🪛om het te maken. Ik vraag of ze een fietsenmaker weten, waar ze het misschien wel kunnen maken. Die hebben ze, maar dan moet ik weer over die "snelweg"!😨 Dat ga ik dan maar doen, ben gewoon rustig in de berm, stoep of wat het ook mag zijn 😂 gelopen en gefietst. Het adres gevonden en ze kunnen het fixen. De remblokken waren dus helemaal op 😳 na 2155, 8 km!!! Ik heb het met strava uitgerekend en dit is de afstand die ik nu gefietst heb 😁! En dit is het bedrag wat ik aan sponsorgeld heb opgehaald 5656 euro 😊😊😊! Het stadje heb ik rustig bekeken en wat lekkers gehaald bij de boulangerie 🍰 smullie 😋! Ik ben weer een stuk beter te pas dan gister 😃! En als laatste heb ik de Pont Valentré bewonderd. De jeugdherberg is er vlakbij. De Pont Valentré is een middeleeuwse vestigingsbrug. Echt heel mooi om te zien. Er is een legende van de brug. "De bouw van de brug begon op 17 juni het jaar 1308. De bouw van de brug nam maar liefst zeventig jaar tijd in beslag. Volgens een legende komt dit door de duivel. De architect die verantwoordelijk was voor de bouw van de brug zou een pact hebben gesloten met de duivel. In ruil voor grondstoffen die nodig waren voor de bouw van de brug, zou de duivel de ziel van de architect krijgen. Maar als de duivel om wat voor reden dan ook niet aan de verplichtingen zou kunnen voldoen, zou de architect niet met zijn ziel hoeven te betalen. De architect dacht slim te zijn, en vroeg de duivel om hem water in een zeef te brengen als grondstof voor de bouw. Dit was natuurlijk onmogelijk. Als wraak voor het feit dat hij is misleid, stuurt de duivel elke nacht een demon om de laatste steen in de centrale toren (bekend als de duivelstoren) los te maken om ervoor te zorgen dat de brug nooit af is en elke dag moet worden gerepareerd. Tijdens de restauratie van de brug in 1879 plaatste de architect Paul Gout een steen met de gebeeldhouwde afbeelding van een imp in de centrale toren. Als gevolg hiervan, volgens de bijgewerkte legende, is hij elke keer dat de duivel controleert of zijn vandalisme is gepleegd, in de war door te denken dat het stenen beeld een van zijn demonen is die de taak heeft om de brug te ontmantelen". En zo blijft de brug heel 😄! Vanavond mijn eigen potje gekookt 🧄🥒🍅, dat kan hier ook in de jeugdherberg. Op het dakterras gezeten en ik ga er morgen weer voor 🐒🚲.

1. Paulien:
    29 september 2020
    🚴🏻‍♀️Ze morgen en slaap lekker straks.
  2. Marga:
    😊😊
  3. Dick van Leeuwen:
    29 september 2020
    De foto van Pont Valentré in de ochtend mist, heb je die zelf gemaakt? PRACHTIG! Lekker slapen en weg met dat wekkertje....:)
  4. Marga:
    29 september 2020
    Ja, vanaf het dakterras van de jeugdherberg 😃
  5. Manita de Kinkelder-de Roo:
    29 september 2020
    Cahors is het oudste wijngebied van Frankrijk. Leuk dat je daar bent. Zet 'm op verder. Je bent een bikkel.
  6. Marga:
    30 september 2020
    Ja klopt, genoeg wijn te koop hier 😀
  7. Liesbeth:
    30 september 2020
    Fijn dat je weer een stuk beter te pas bent en dat je je remblokken hebt kunnen laten vervangen! 😃
    👍🍀 Oh ja zoals ik je beloofd had heb ik na je vertrek hier het krantenartikel over jou geplaatst op LinkedIn en daarbij een oproep gedaan om voor jou te doneren.
    Vanmiddag weer een update geplaatst op LinkedIn in de hoop dat nog meer mensen jou gaan sponseren. Zet hem op Marga!
    Je bent een topper!! 🚲🍀😘
  8. Marga:
    Dank je Liesbeth🙂🙂🙂
  9. Mirjam:
    30 september 2020
    Misschien had je dat extra slapen wel nodig!
    Prachtige foto's weer!
  10. Marga:
    Ja misschien wel 🙂
  11. Saskia:
    30 september 2020
    Goedemorgen .... hoop dat je een goede nachtrust hebt gehad 🍀
    Wens je vandaag een fijne fiets dag toe. Dikke knufff 😘
    Dag power woman 💪🏼💪🏼🌻
  12. Marga: