Dag 34 Maubourguet- Castera-Verduzan

25 september 2020 - Castéra-Verduzan, Frankrijk

Vandaag, als ontbijt, twee pannenkoeken met suiker gebakken door oma. Ik zit aan de ontbijttafel, de kinderen zijn er ook en overgrootmoeder ook nog 😀! En nog een vaste inwoner (man van ca 40 jaar). Hij woont hier doordeweeks i.v.m. zijn werk en in het weekend gaat hij naar huis in Bordeaux. Ik wil afrekenen, maar Max de eigenaar wil er niets van weten, omdat ik voor een goed doel fiets! Super bedankt, wat mooi weer 🙏🙏🙏. "Pluie" de hele dag 🌧 en windkracht vier🌬! Ik twijfel nog of ik wel zal gaan 🤔. Morgen ook weer regen, dan heeft wachten geen zin. Ik ga! Wel een extra hemdje aangedaan, want het is rond 12/13 graden, brrr. Het regent werkelijk de hele dag door! Soms eventjes droog en prikt zelfs de zon er door. Wel heb ik de wind in de rug, wat aangenaam 🙂. Ik kom door dorpjes waar je wat kunt bekijken, maar heb het niet gedaan. Ik heb mijn schoenen en voeten kletsnat en als je stil gaat staan, krijg je het koud. Ik moet goed uitkijken in het verkeer, soms best drukke wegen met vrachtverkeer dat 80 kilometer en harder langs je heen raast. Het is niet echt een dag om over naar huis te schrijven 😂. Ik was van plan om naar de camping te gaan in Castera-Verduzan. Maar ik wil naar een hotel om op te warmen. In het routeboekje staat dat dit een mondain kuurplaatsje is met hotels en zwavelhoudende heetwaterbronnen. Nu haal dat mondain er maar vanaf pfff, vervallen glorie 🙄. Het hotel zit dicht ☹. Ooo, ik sta helemaal te verkleumen! Ik zie een man lopen met een doos lege flessen. Hij kijkt nors, toch spreek ik hem aan. Hij zegt: Nederlands? Ahhh 😃😃. Hij is Belgisch en heel aardig. Hij vertelt me dat het hotel best eens dicht zou kunnen zijn, soms is het open en dan weer dicht! Maar wil je niet liever in een B&B,  zegt hij? Dat maakt me niet uit, zeg ik! Als ik maar een dak boven mijn hoofd heb 😅! Ze bellen Francien (ook Belgisch) van de B&B op en ze heeft plek! Ik ben welkom! Ik heb het weer getroffen😇😇😇. De B&B heet La Double Porte ( o.a. op facebook te vinden!), super plek, echt heel mooi. Een lekker bedje en een föhn om mijn schoenen te drogen!

1. Margreet:
    25 september 2020
    Regen wat balen Wij zijn nu bij Mechelen en doen morgen ook maar 19 km Regen en harde wind voorspeld Succes
  2. Marga:
    O jakkes, niks aan
  3. Astrid:
    25 september 2020
    Je treft 't niet met het weer, gelukkig wel met de mensen die je ontmoet 🤗
  4. Marga:
    25 september 2020
    Ja, daar ben ik ook heel blij mee 😃😃😃
  5. Alice:
    25 september 2020
    Jammer dat het weer zo slecht is. ☂️
    Zorg maar goed voor jezelf zodat je geen kou vat. 🧣🧦
    Gelukkig zijn je verhalen nog wel optimistisch en het blijft leuk om te lezen.
    Ik ga het nog missen als je weer thuis bent.
    Welterusten. 😴
  6. Marga:
    Dank je 😄😄
  7. Dick van Leeuwen:
    25 september 2020
    Mooie plaatjes, spannende avonturen. Ooit wandelde ik damen met een vriend naar Zwitserland. Ik schreef er eerder over. Dat wad zonder tent en weinig geld op zak. Wij klopten aan bij boeren en kregen bijna overal eeb slaapplaats aangeboden. Soms zelfs met een heerlijk ontbijt. In de Vogezen sliepen we in afgelegen herbergen. Auberges. Ook prima vertoeven!
  8. Marga:
    Prachtig 😄
  9. Saskia:
    Goedemorgen lieve Marga 😘
    Hoop dat het weer vandaag wat beter is. Succes met fietsen .Ps wat een gastvrije mensen op je pad 🍀....
    Dag 👋🏻
  10. Marga:
    Ja he, zo fijn 😊😊😇
  11. Monique Lenters:
    26 september 2020
    Goedemorgen, wat een dag was het gisteren. En wat bijzonder dat er steeds van die fijne, behulpzame mensen op jouw pad komen.😊
    Hopelijk is het vandaag minder nat!🤞🏻
  12. Marga:
    27 september 2020
    Ja he. Pffff die regen
  13. Mirjam:
    26 september 2020
    Oh maar dat is niet prettig om te gaan fietsen wanneer je weet dat t de hele dag zo blijft! Goed dat je doorzet! Top!
  14. Marga:
    27 september 2020