Dag 35 Castera-Verduzan - Auvillar

26 september 2020 - Castet-Arrouy, Frankrijk

Zelfs de was 🧦🩳👚is voor mij gedaan, dus ik heb weer schone en droge kleren! Wat een mooie B&B is La Double Porte, alles is perfect voor elkaar. Bij vertrek regent 🌧 het licht en maar hopen dat het zo blijft 🙏 en niet erger wordt 🙈. Ik zeg Francien goedendag en dan ga ik weer. De route vervolgt zich door glooiend landschap. Alle akkers zijn al bewerkt en klaar voor de winter. Op sommige zonnebloemvelden na, die zijn nog niet allemaal geoogst. Ik blijf nog redelijk droog. Ik heb wel de regenjas aan, maar het regent niet flink. Ik denk daar steekt een grote kat de weg over!! Maar nee ....het is een vos 🦊. Das toch best bijzonder, hij schoot weg toen die me zag. Ik kon hem niet voor de lens krijgen, jammer🙃! Ik zie ook veel pelgrim wandelaars, die had nog niet gezien. Petje af voor die mensen, dat zou ik nooit kunnen, met zo'n rugtas lopen 🥾🎒, pffff. Ik word al moe als ik er naar kijk 😆. Ik kom in Miradoux aan en in de kerk staat een mooi Jacobsbeeld. De legende is dat in deze stad in 1670 een grote brand 🔥 uit brak. De bronnen met water waren leeg. Toen werd er een processie georganiseerd om het stadje te sparen. Men trok richting de brand en plots draaide de wind🌬 en was de stad gered!  Vanaf ongeveer 15 uur begint het steeds harder te regenen, alles is grijs en grauw 🌧. Niets aan de lucht wijst erop dat het wel stoppen gaan met regenen. Ik wilde nog naar een camping 🏕fietsen. Maar tent opzetten met dit weer is niet te doen en mijn sokken en schoenen zijn ook weer kletsnat! Ik rij het stadje Auvillar binnen, zie een hotel en ben gestopt. Ze hebben nog een kamer, pfff ben zo blij!