Dag 31 Castagnede - Orolan st Marie

21 september 2020 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

Zeer goed geslapen heb ik hier en ik ga naar het ontbijt 🥖☕. In het hotel is het niet druk, i.v.m. covid. Maar er zijn een aantal vaste gasten. Dat snap ik heel goed, dit is echt een plek waar ik een keer terug zou willen komen! Wat is het hier mooi en wat zijn ze gastvrij. Twee oude mannetjes 🧓🧓gaan zich bij het ontbijt heel erg druk maken over of ik wel de makkelijkste en snelste route naar Orolan st marie weet? Ik heb ze niets gevraagd. Maar goed, ik word mee naar buiten getrokken en er komt ook een landkaart erbij. Er is een speciaal fietspad 🚲 voor bikers and hikers = oude spoorlijn, geen heuvels en dan over de hoofdweg rechtstreeks, je bent er zo!  Ze doen zo veel moeite, dus ik knik maar van ja, ja. Toen ik weg ging twijfelde ik nog, maar ik denk:  ik wil geen recht fietspad meer of op een drukke weg belanden.... dus ik ben toch teruggefietst naar de route. Dan passeert mij een auto 🚗 met daarin de Engels sprekende man. Hij stopt de auto en zegt: You mist it! Ik lieg 😬😳 en zeg  yes! but no problem ! Hij wil me nog weer helpen, maar ik zeg: nee, is goed zo en bedank hem netjes. Daarna krijg ik best wel spijt want ik moet toch een klim maken, waar je u tegen zegt! Ik moet de fiets uiteindelijk de bult op duwen 🥵🥵🥵. Maar daarna ...... prachtige route, wat heb ik genoten, kronkelende weggetjes, weilanden met koetjes 🐄 en schaapjes 🐑, een groep herten 🦌 gespot en mooie dorpjes! Het regende steeds net wel niet. Dus ik word er niet nat van! Bij de camping aangekomen, mooi plekje met uitzicht op de Pyreneeën 😃😃😃. En ik krijg van de buurman Jack koffie aangeboden ☕. Morgen zien dat ik in Lourdes kom!

1. Mirjam:
    21 september 2020
    Wouw wat leuk al die ontmoetingen!
    En morgen Lourdes! Geweldig lijkt me.
    Geniet er van! 😘
  2. Erika:
    21 september 2020
    Hi Marga, mooie indrukken en het zicht op de Pyreneeën super. nog even doortrappen dus. En je was op de haag staat ook wel leuk. Hoop dat het toch iets droogt. Anders iets harder fietsen en de was achter op je fiets laten wapperen...smile. Maar jij bent nu zo getraind en ervaren dat jij ons zeker goede tips kunt geven over wat handig is. Slaap lekker en voor morgen een super leuke dag gewenst. blessed day. doei
  3. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    21 september 2020
    Volg je hart en het komt goed! 🙂Prachtig route Marga, zelfs met die dreigende luchten! Mooi!
  4. Ans Padt:
    21 september 2020
    Lourdes, ik kijk uit na je ervaring en verslag. Geniet van alles wat je gaat zien en over je heen gaat komen.
    🤞🤞
  5. Liesbeth:
    22 september 2020
    Zo zie je maar weer toch nog een prachtige route en mooie foto’s.
    Lourdes zal vast heel bijzonder worden. Geniet er van! 🍀😇
  6. Saskia:
    22 september 2020
    Goedemorgen 🌻... wat een belevenissen weer zeg. Altijd leuk om je te volgen 😀 En mooi om te lezen dat je je eigen weg gaat.... Heel véél succes gewenst en geniet van het prachtige, indrukwekkende Lourdes 😇😇 Wordt vast een geweldige
    ervaring. 😊 Ben er zelf vaak geweest!!! 🙏🏼🙏🏼🙏🏼 Dag lieve Marga ben nu al benieuwd naar je verhaal vanavond ☺
  7. Paulien:
    🚴🏻‍♀️Ze vandaag
  8. Dick van Leeuwen:
    22 september 2020
    Kan je verzekeren, hier zijn ook weilanden met koetjes en schaapjes. Ja, zelfs met hertjes....🤣🤣🤣🤣🤣 Mooie tocht verder!!
  9. Heleen:
    22 september 2020
    Gelukkig heb je je eigen zin gedaan! Leuk, mooie route en mooie foto’s. Heel veel succes vandaag. Lourdes!
  10. Marieke Voskamp:
    22 september 2020
    Wat een mooie verhalen... geniet ervan..., zit nu in Vriezenveen en erg rustig dus heb jou verslag rustig gelezen 🙈 vandaag dus naar Lourdes... veel plezier wederom! 👍👊💪