Dag 30 Souquet -Castagnede

20 september 2020 - Lesperon, Frankrijk

Het is niet leuk opstaan โ˜นโ˜น, donker, het regent en het blijft regenen. Pfff....je zult maar altijd in een tent moeten leven, dacht ik ๐Ÿ™„. Toen gingen mijn gedachten naar de mensen dieย in zulke omstandigheden leven ๐Ÿ˜”. Wat hebben wij toch een goed leven,ย zo veel luxe! En het volgende wat ik dacht, waarom doe ik dit? Getrap op de fiets, klein kroeptentje, alles nat, alleen, nog lange weg af te leggen .......... Dat laatste hebben kankerpatiรซnten vaak ook ....een lange weg en ze weten vaak niet waar het heen loopt...... Voor KWF is waarom ik het doe!!! Als er nog mensen zijn die mijn blog leuk vinden om te lezen en nog geen donatie hebben gedaan, alsjeblieft wil je mijn actie sponsoren?

Maar goed, hoe pak ik nu mijn tent op als het nog steeds regent. Er is een terras met afdak, aha๐Ÿ’กidee ๐Ÿ˜ƒ! Ik zet al mijn spullen uit de tent onder het afdak. En als laatste de tent. Die pakย ik nat in, het kan niet anders โ˜น. Pfff, wat een gesop. De fransman van de camper komt naar me toelopenย en vraagt hoe het is? Ik zeg, goed, maar heb je misschien een kop koffie โ˜•voor mij ๐Ÿ˜ฌ? Zo haha, dat heb ik mooi geregeld ๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚. Met lekkere koekjes erbij, super lieve mensen. Ze heten Jean en Silvia en komen uit Parijs. Ik besluit te gaan, het is al half 11 en moet nog een eind fietsen. Het regent nog steeds. De regenjas aan en schoenbeschermers!ย  Het blijft regenen.......het houdt niet op! De omgeving wordt wel steeds mooier, mooi kronkelende weggetjes en loofbos. Bij Dax een McDonalds gepakt, even bijkomen hoor. Ga ik weg, weer een plensbui! Tot aan het eind van de middag toen brak de zon door. Het landschap wordt glooiender en een paar klimmetjes gehad waarvan eentje 2,5 kilometer 6 % ! En daar ik zie ik de Pyreneeรซn ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ! Prachtig! Het is half achtย als ik aankom bij "La belle Auberge". Ik word gastvrij onthaald en ikย krijg een biertje ๐Ÿบ van de eigenaar! Ik drink eigenlijk nooit geen bier, maar smaakte goed ๐Ÿ˜๐Ÿ˜‚.ย ย

Fotoโ€™s

1. Robert de Kinkelder:
    20 september 2020
    Gelukkig zijn dit soort echte regendagen wel zeldzaam. En ik kan me voorstellen dat je dan denkt "waar ben ik in vredesnaam mee bezig".... nou.... voor dat geweldige bedrag dat al binnen is. En wat was mijn tip voor dit soort momenten? Precies: "Dom Deurtrapp'n!!". Veel succes met het vervolg. Groetjes van Manita en mij.
  2. Marga:
    21 september 2020
    ja klopt, een bedag dat ik nooit had durfen dromen ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡. Trap gewoon deur๐Ÿคฃ
  3. Jeanine herlaar:
    20 september 2020
    Wat een bikkel ben je toch. Letterlijk een tocht door weer en wind (en zon๐Ÿ˜€)
    Mooi geillustreerd met prachtige fotoโ€™s. Wat een druilerige dag had je. En toch zie ik op de fotoโ€™s met de natte voetjes wel iets positiefs... mooie bruine benen๐Ÿ™ƒ๐Ÿ˜ƒ
    En oh ja...als je nooit geen bier drinkt drink je altijd bier๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ
    En weet je wat ik heb ontdekt?
    Jouw voor-en achternaam hebben altijd al iets verhuld : MaRGa wIsPELs= pelgrim๐Ÿ˜€ #bijzonder
    Ik wens je een goede nachtrust en voor vannacht een warme mistral zodat morgen alles weer lekker droog isโ˜บ๏ธ๐Ÿ˜Š
    Good luck ๐Ÿ€
  4. Marga:
    ja ,haha๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„, dat had ik nog niet ontdekt in mijn naam ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  5. Saskia:
    20 september 2020
    Lieve Marga ๐Ÿ˜˜Wat ben je toch ook een doorzetter.... Echt knap van jou ๐Ÿ’ช๐Ÿผ๐Ÿ’ช๐Ÿผ Ps Ik denk dat je Lourdes ook erg mooi en bijzonder zult vinden. Ik heb er mooie en dierbare herinneringen aan ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡

Welterusten ๐Ÿ’‹
  6. Marga:
    ben benieuwd๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡
  7. Martin:
    20 september 2020
    Volhouden zus :-) De komende dagen nog wel meer regen helaas.
    Weet je wat Giel vandaag gemaakt heeft? Flyers, om langs de deur de gaan hier in de buurt voor jouw actie. :-) Kwam hij zelf mee.
  8. Marga:
    21 september 2020
    o echt??!! Wat liefffffโคโคโคโค. Bedank hem even heeel erg ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  9. Toon Verbraak:
    20 september 2020
    Regen niet leuk. Aan de andere kant denken we altijd: is dit het einde van de wereld? Maar ook: we moeten blij zijn dat we nog in de regen mogen en kunnen fietsen. Andere mensen zouden dit zo graag willen, maar kunnen niet meer. Alles wordt dan heel betrekkelijk
  10. Marga:
    Ja dat is ook zo ๐Ÿ™ƒ๐Ÿ™ƒ๐Ÿ™ƒ๐Ÿ˜Š
  11. Margreet:
    21 september 2020
    Och wat een pech met al die regen en je bent wel een doorzetter echt top
    Jammer dat je niet in ons mooie Spanje komt. Ik hoop dat het vandaag droog blijft voor je
  12. Marga:
    ja ga het stuk in Spanje zeker nog een keer fietsenin de toekomst ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  13. Paulien:
    21 september 2020
    Power vrouw . Trots kun je zijn op jezelf dat je dit toch maar mooi doet. En soms is een dag bagger maar daar trap jij je ook goed door heen. ๐Ÿšด๐Ÿปโ€โ™€๏ธZe vandaag. En hopelijk zie je de ๐ŸŒž
  14. Marga:
    Dank je ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„
  15. Cor Bos:
    Hoi Marga,
    Na regen komt zonneschijn is het gezegde, meestal is dat ook zo hoor.
    De bergen in zicht nou dan, dat heb je toch maar mooi gehaald nietwaar.
    De natuur wordt steeds mooier denk ik , en daar ga je beslist van genieten.
    Veel succes gewenst met de reis en wees voorzichtig.
  16. Monique Everlo- Meckelenkamp:
    21 september 2020
    We hebben allemaal een lange weg te gaan alleen we zijn het ons heel vaak niet bewust..We leven veilig in onze comfortzone met alles onder controle, denken we...totdat er iets gebeurd wat ons leven op de kop zet, wordt het je steeds meer bewuster..iedereen heeft zijn eigen struggles onderweg die je terug brengen naar jezelf en de bewustwording wie je werkelijk bent
  17. Tony Lichtenberg:
    21 september 2020
    Nou Marga, eind goed alles weer goed. Wat een doorzettingsvermogen.
    De kerken op de foto's hebben steeds meer uitstraling van de Moren die destijds optrokken uit Marokko.
    Bon Camino , Marga