Dag 28 Salles - Labouheyre

17 september 2020 - Labouheyre, Frankrijk

De dag goed begonnen met een bakje vers gezette koffie ☕. Verder fietsop het kaarsrechte fietspad (oude spoorbaanlijn) richting Belin-Beliet! Ik kom gelijk een bord met "Barricade drie kilometer" tegen 😑. Toch even verder fietsen, dan een hele wegversperring, ik kan er nog steeds om heen. Dan zie ik het, een heel gat in de weg 😐. Ook daar kan ik om heen 🙃. Ik maak er even een foto van en dan komt er nog een man op de fiets langs. Ik zeg: 'Het is wat, hè ? De man fietst door en zei ook iets. Ik dacht: Wat dom zit ik gewoon Nederlands te praten tegen een fransman, maar ergens dacht ik dat hij wel begreep wat ik zei 🤔😆. Ik fiets gestaag verder. Het is alweer een uurtje later of zo. Dan komt een man mij tegemoet fietsen. Hij stopt en zegt: "Jij bent een Nederlander, hè?" Het is dezelfde man waar ik Nederlands tegen praatte 😂😂. Zo grappig! Dat ik door fietste?!, zegt hij😆. Hij heet Erwin en vertelt dat die het rechte fietspad ook saai vindt en daarom gewoon van het pad af gaat en dan via de bosjes fietst 😅. Hij had ook allemaal schrammen op zijn huid 🤭. We hebben volgens mij wel een half uur staan kletsen. Het is een leuke ontmoeting 😊. Hij zegt dat hij de blog gaat opzoeken en belooft ook te doneren! Super 🙏🙏🙏!  Ik ga pauze houden in Biganon. Bij het oudste kerkje van deze streek uit de 11 de eeuw! Erg mooi! Ik kon binnen niet kijken, de deur zat dicht! Achter de kerk de Ste. Ruffine bron en zou goed zijn tegen diverse huidziekten. Verder zie ik mooie natuur, voornamelijk weer bos🌲🌲🌲, nu productiebossen. Ik ben blij dat ik weer een veldje met mais🌽 zie 😁! En nu op naar het hotel dat ik in gedachten heb! Kom ik daar aan en ik ben moe en bezweet...vol 😳! Acht kilometer verderop is misschien nog plek. De twee campings vlakbij bestaan niet meer. Dan moet ik dus nog even acht kilometer trappen. Ik krijg van de beste hoteleigenaar vier adressen op een papiertje mee. Kom ik daar aan, eerste hotel is vol ( vrouw achter de bar kijkt niet vrolijk en ziet er slecht uit),  tweede hotel bestaat niet meer! Oooo help, nu begin ik hem te knijpen 😰! De camping, die in deze plaats zit, bestaat ook niet meer en de eerst volgende camping is 20 km verder op en het is al 18 uur! Dat trekt Bessie niet meer 🥺! Ik ga het derde adres op het papiertje eerst bellen....een vriendelijke Engelssprekende vrouw 😇. Ik heb een B&B, zegt ze. En ze is eigenlijk gesloten, maar maakt voor Santiago-gangers een uitzondering. Wat ben ik blij 😊😇. Een prachtige plek met een zwembad 🏊‍♀️ !

1. Anne Meijer:
    17 september 2020
    Slaap fijn straks in een heerlijk bedje, het is je van harte gegund. Liefs 🍀
  2. Dick van Leeuwen:
    17 september 2020
    Gelukkig, je ziet er nog een gat in! Houd moed. Das wat anders dan hout moet.....wat dan weer slaat op productie hout....🤔🤔🤔
  3. Marga:
    🤣🤣🤣
  4. Ans Padt:
    17 september 2020
    Denk je er te zijn en dan weer verder moeten, valt soms allemaal niet mee.
    Maar echt alle respect waar je nu bent en het allemaal maar doet. Je bent een topper !!! Gr Ans
  5. Marga:
    19 september 2020
    ja dat was wel even zweten 🥵
  6. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    17 september 2020
    Wat een belevenissen weer, met een prachtig slot van deze dag. Mooi!
    Foto's prachtig!!!
  7. Marga:
    19 september 2020
    idd, fijner bed was er niet
  8. Paulien:
    17 september 2020
    Slaap lekker , gelukkig heb je een lekker bedje gevonden.
    🚴🏻‍♀️Ze morgen.
  9. Marga:
    19 september 2020
    ja daar was ik heeel blij mee
  10. Ineke Barink:
    17 september 2020
    Leuk verhaal weer Marga en gelukkig heb je nog een goede slaapplek gevonden. Door elke keer je belevenissen te lezen, geniet ik een beetje met je mee.
  11. Marga:
    19 september 2020
    Ja dat was echt wel even waarvan ik dacht, oei ...waar moet ik slapen vannacht
  12. Debbie Milner:
    18 september 2020
    Dat was echt spanning,ik hoop dat je heerlijk kon slapen en uitrusten.
  13. Marga:
    19 september 2020
    Idd ja wat een spanning ...pfff maar liep goed af
  14. Saskia:
    Goedemorgen Marga... wens je een dag met minder hobbels toe 😉 . Fijne dag 😘
  15. Jeanine herlaar:
    Ha pelgrimmetje, 🙃
    Nou, dat B&B adresje is volgens mij wel je beloning voor de langere zoektocht naar een overnachtingsadres🤩
    Hé Marga, waar ik nou zo benieuwd naar ben nu je al een eindje alleen onderweg bent is hoe je dat ervaart. Vind je het fijn allleen? Kun je eens lekker de tijd nemen om de 50 levensjaren te overdenken of denk je..goh het was ook wel fijn geweest om dit met iemand samen te doen? Neem me eens mee in je gedachten😊🤪 (dan weet ik of dit voor mij ook iets is😉) nou toppertje, fijne fietsdag vandaag, met veel veiligheid en maximaal Genieten van alles op je pad!
  16. Marga:
    Ha hier het pelgrimmetje 🙂🙃,
    Ik zal een tipje van de sluier oplichten ....😂😂😂. Nee, zonder gekheid. Het alleen reizen gaat me goed af en ik heb er veel lol aan 😊. Ik denk eigenlijk niet heel erg veel na over de afgelopen 50 jaar. Dat komt omdat ik erg in het nu en heden wil leven. De diagnose borstkanker (borstamputatie) was shockerend maar heb daar ook veel van geleerd. Niet meer in het "wat als" te denken. Over het algemeen lukt dat goed en mede daardoor kan ik deze reis maken. Samen met Huub en het thuisfront waar ik natuurlijk dagelijks contact mee heb. Maar ik ben ook best wel druk bezig overdag, want je doet alles in he eentje😉. En da's best druk 😆. Ik zie hele mooie natuur, gebouwen en ontmoet leuke mensen! Met Huub fietsen geeft meer gezelligheid. Kan me nu al verheugen op de volgende fietsvakantie met Huub ❤.
  17. Monique Lenters:
    18 september 2020
    Wat een verhaal weer, ik hoop dat je lekker hebt geslapen en misschien nog wel een duik in het zwembad hebt genomen..😊
    Veel fietsplezier vandaag!🚴‍♀️☀️🍀
  18. Marga:
    19 september 2020
    ja ik heb idd een duik genomen! Zalig!
  19. Tony Lichtenberg:
    18 september 2020
    Marga, wat een pracht verhaal. Dat zijn lieve mensen die je een onderdak geven. Ga zo door. Super hoor wat je presteerd in je uppie.
    ⛺☕🥐🚴‍♀️👍😘
  20. Marga:
    dank je 😊😊😊
  21. Jannie lubberts:
    18 september 2020
    Hallo Marga Kwam via FB de wereldfietser op jouw logger. Wat prachtige stoere reis maak jij! Petje af! Veel succes nog de komende tijd. Groet
    Jannie Lubberts ( oud buurvrouw van de familie Gommer uit Borne)
  22. Marga:
    19 september 2020
    Hallo Jannie, o wat grappig zeg ! Fietsen jullie ook veel ? Ik fiets voor KWF ! Misschien wil je ook nog een kleine donatie doen ? 🙂 zou ik super vinden 🙏
    Het kan bia deze link: