Dag 21 st Georges-les-baillargeaux - Lusignan

9 september 2020 - Lusignan, Frankrijk

Ik ben benieuwd of ik wel door Poitiers kan i.v.m. de finish van de Tour de France vandaag. Ik kom aan in Poitiers en alles is nog rustig daar. Ze bouwen daar een beetje het spul op. Dan kom ik door zo'n boog, nog 4km voor de finish. Ik denk dit is mijn kans, hahaa 😎😎. En ik heb me op de foto laten zetten, LOL 🤣. Toen ben ik de helling op gefietst naar de Notre Dame. Pffff, dat ligt altijd boven op de bult he 🥵. Wat een mooie kerk. Ook het raam gevonden van het wonder van de sleutels🗝 van de stad. In 1202 wilde de Engelse koning Poitiers innemen. Een verrader zou op de avond van Pasen tegen betaling de sleutels van de poort afgeven, maar de sleutels waren vermist. De burgemeester ging naar de kerk om Maria om bescherming te vragen. En tot zijn verbazing had Maria de sleutels 😆😉! Goed he. En de Engelsen raakten verward omdat Maria boven de poort verscheen ❤. Mooie legendes! De stad weer uit gefietst en dan zie ik in Liguge het beeld van St Maarten. Dit feest hebben we op de lagere school van de kinderen altijd gevierd! St. Maarten ligt begraven in Tours trouwens.  Verder fietsen, de warmte slaat toe, het zweet gutst van mijn lijf 🥵🥵 en de bidons raken leeg  HELP! Kom ik om half drie in een dorpje is de supermarkt pas om drie uur weer open, krek 🤨.  Hopen dat in het volgende dorpje iets is. Ik zie daar een soort van tabak winkel. Ik rij met mijn fiets bij de deur en vraag of ze ook koud drinken 🥤hebben? Jaah, een heel klein koelkastje met water en sinas, heerlijk!!!! Dat verkoelt !!!  Mijn bidons weer aangevuld. Nu nog tien kilometer en steeds even rusten in de schaduw als die er is. Dan sta sta ik opeens onder een hele grote walnotenboom 🌳, wat mooi. En ik ben bij de camping, prachtige plek. Naast mij ook een fietser, Oliver. Hij is kok geweest en wil wel koken, gezellig weer! Hij fietst van Keulen naar Bordeaux en gaat daar nog twee weken met zijn vrouw surfen 🏝!

1. Erika:
    9 september 2020
    Hi Marga, wat een prachtige finish foto. Zo, die heb je al in je pocket🤓👍echt mooi om je zo te zien genieten. Go fot iT 👍
  2. Marga:
    Goed he 🤣🤣
  3. Dick van Leeuwen:
    9 september 2020
    Vandaag al een soort van winnaar. En, een leuke kok! Hebben ze daar op de begraafplaatsen geen drinkwater?
  4. Marga:
    10 september 2020
    Idd volgensmij wel. Zal eens gaan kijken
  5. Geesje:
    9 september 2020
    Prachtige foto's weer Marga.
  6. Marga:
    dank je
  7. Paulien:
    9 september 2020
    Mooi verhaal. Leuk al die vreemde mensen op de fiets.
  8. Marga:
    10 september 2020
    heel leuk, al die mensen met hun verhalen😊
  9. Tony Lichtenberg:
    9 september 2020
    O,o,o, wat een leuk verhaal. Water kun je zo vragen bij mensen en op een kerkhof is ook altijd water en een bankje om uit te rusten. Dat vinden ze daar niet erg🤫🤭
  10. Marga:
    10 september 2020
    O ja he bedankt voor de tip
  11. Cor & Cora:
    9 september 2020
    Nou Marga dat zijn weer hele mooie foto’s.
    Mooi verhaal ook. En niet te vergeten een leuke kok. Je treft altijd wel iets gezelligs onderweg 😉
    Slaap lekker straks en voor morgen weer een mooie fietstocht
    🤗
  12. Marga:
    10 september 2020
    Je echt zo mooi. Dank je
  13. Alice:
    9 september 2020
    Wat een mooi verhaal weer en prachtige foto's. 🤩
    En ik steek er ook nog wat van op. 😃
    Welterusten. 😴
  14. Marga:
    😊😊😄😄
  15. Monique Lenters:
    10 september 2020
    Wat een mooie foto’s en leuke geschiedenis les.☺️
    Leuk dat je weer iemand ontmoet hebt waar gezellig samen mee kunt eten.
    Succes weer vandaag!🤗
  16. Marga:
    10 september 2020
    ja het echt zo leuk die mensen die je tegenkomt
  17. Marieke Voskamp:
    10 september 2020
    Wat een mooie foto’s weer... en wat heerlijk zo’n kok die je onderweg dan weer tegen komt en lekker voor je kookt top hoor!
    Fijne fietsdag weer!🚴‍♀️☀️😘
  18. Marga:
    10 september 2020
    lekker he, zo leuk al die mooie mensen
  19. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    10 september 2020
    Na gisteren hier een dag regen is het vandaag droog, nog wel fris, vest aan! Wat een verschil met de temperatuur die jij hebt! Je bent mooi op weg! Ik heb je radio interview nog kunnen luisteren via de pc! Leuk!!! En natuurlijk je interview in de krant! Zo leuk om te volgen! Goed bezig Marga!
    Mooi dag gewenst! Groet
  20. Marga: