Dag 20 Les Ormes - S Georges les Baillargeaux

8 september 2020 - Dissay, Frankrijk

Wat had mijn hoofd het koud vannacht ๐Ÿ™ƒ. Op gegeven moment met fleecevest om mijn hoofd geslapen ๐Ÿ˜…. Lekker opstaan, want de koffie wordt gezet, door Hans. Na weer ronduit gekletst te hebben nemen we afscheid van elkaar. Hans gaat nog vakantie vieren met zijn zussen. Ik kom gelijk een andere fietser tegen, een fransman. Hij fietst van Bordeaux naar Bretagne waar zijn zoon woont. Weer verder fietsen, mooi landschap met koetjes, weilanden, bos en dorpjes! Ik ga pauze houden bij een bronnetje water. Dan wordย ik gebeld door radio rtv-oost of ik middags in de uitzending wil. O graag ๐Ÿ˜„, zeg ik! Ze gaan bellen om 14:45 uur! Lekker tweeย croissantjes gegeten met brie, smullie๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹! Dan weer verder want voor die tijd wil nog even het plaatsje Chatellerault bekijken. Met de St. Jacques kerk met de 12 apostelen op de gevel. En de prachtige brug over de rivier de Vienne voorzien van twee verdedigingstorens. In รฉรฉn daarvan tekende koning Henri IV het edict vanย ย Nantes, waarbij protestanten meer godsdienstvrijheid kregen. Verderop kom ik langs resten van een Romeins amfitheater, links vooraan staat nog een menhir! Het weer is best warm, het is volgens mij wel 27 graden. Ik kom nog langs een prachtig kasteel! Dan zie ik een winkel met medische benodigdheden, zo in dit kleine dorpje ๐Ÿ˜ƒ. Ik besluit daar een strakke knieband te halen. ย Eรฉn knie is wat instabiel. Het fietsen gaat prima, alleen lopen is wat minder ๐Ÿ™ƒ.ย  Nu naar de municipale camping, maar kom ikย daar, zijn ze gesloten ๐Ÿคจ! O nee, nu moet ik de heuvel op fietsen en dat is ook nog eens een drukke weg! Gatsie, ik heb er flink de P in. Gelukkig zit er nog een camping twee km terug en die is open! Gelukkig, pfiuw!ย En ik heb een berichtje gekregen dat er morgen een stukje in dagblad Tubantia staat.ย Geweldig๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡

1. Erika:
    8 september 2020
    leuk intervieuw๐Ÿ˜Ž je wordt populair zeg. Nog even doorzetten en hoop dat je knie weer beter wordt. topper zeg. Oh ja, misschien toch nog een muts aanschaffen voor nachts๐Ÿ™„ maar een vest is een goed alternatief
  2. Marga:
    Ja zet zelf ook te denken, maar met het vest ging het wel ๐Ÿ™ƒ
  3. Erika Jansen:
    8 september 2020
    Marga, wat doe je het knap!! Super! Hopelijk gaat het met je knie gauw weer beter. En weer een heel leuk interview op de radio. Topper!!๐Ÿ’ช๐Ÿผ
  4. Marga:
    ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š dank je
  5. Saskia:
    Hoi Marga..
    hoop dat je een warme nacht hebt gehad ๐Ÿ‘’ . Was leuk om je te horen met het interview... je doet het echt goed!!!๐Ÿ’ช๐Ÿผ๐Ÿ’ช๐Ÿผ Hoop dat je minder last van je knie hebt met die strakke knieband. Succes weer vandaag en lieve groetjes van hier ๐Ÿ˜˜
  6. Marga:
    ja vannact was het beter๐Ÿ˜Š
  7. Mirjam:
    Leuk interview!
    En wat leuk dat je van alles onderweg ook gaat bekijken.
    Sterkte met je knie!
  8. Marga:
    Dank je ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  9. Dick van Leeuwen:
    9 september 2020
    1 knie wat instabiel, wat weet je het ongemak mooi subtiel te verwoorden..:). Hopelijk helpt het 'verbandje'. En weer gaan met die.....
  10. Marga:
    ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  11. Simone:
    9 september 2020
    Wat zie jij veel tijdens je fiets avontuur. Hopelijk helpt de knieband. Ik kijk dan ook elke keer weer uit naar je verhaal.
    Veel succes!
  12. Marga:
    zo leuk he ๐Ÿ˜Š, ja die rotknie, grrr
  13. Monique Lenters:
    9 september 2020
    Leuk dat je ons zo mee laten genieten van al het mooie dat je ziet en alle weetjes!
    Succes en sterkte met jouw knie๐Ÿค—
  14. Marga:
    ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  15. Willemijn Lambert:
    9 september 2020
    He Marga, toppie op de radio gedaan hoor! Fijn om je stem weer even te horen! Succes vandaag. Heb je een buff bij je? Zoโ€™n ding wat je ook goed om je hals draagt voor wat warmte/bescherming? Ik deed mโ€™n buff altijd op mโ€™n hoofd toen ik in de Arctic in de kou daar kampeerde. Via je hoofd en voeten verlies je veel warmte! En zoโ€™n simpel goud/zilver folie (hebben ze vast bij een benzinestation) helpt ook als isolatie in je tent. Goud omhoog dan kaatst het je lichaamswarmte terug. #ongevraagdadvies kijk maar of je er iets aan hebt โ˜บ๏ธ
  16. Marga:
    o kh ah de buff heb ik bij me ๐Ÿ˜„, helemaal niet aangedacht๐Ÿ˜€
  17. Tom van den Berg:
    9 september 2020
    https://www.tubantia.nl/almelo/ex-kankerpatiente-krijgt-gezelschap-van-sarah-op-fietstocht-voor-kwf~a218d762/ dit is de juiste link naar verhaal op site TCTubantia, ook staat het verhaal vandaag, woensdag 9 september, in de papieren versie van de krant. Veel succes met je fietstocht, blijf genieten, blijf gezond.
  18. Marga:
    dank je Tom
  19. Marjan:
    9 september 2020
    Hoi Marga leuk interview, zo lekker nuchter. Je wordt nog beroemd joh, rustig aan met je knie en ga zo door topper.
  20. Marga:
    dank je ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„