Dag 19 Viegne- les Ormes

8 september 2020 - Dangé-Saint-Romain, Frankrijk

Het is best koud bij het opstaan, dus snel windjack en fleecetrui aan, brrr 🥶. De fiets weer helemaal opgepakt en het windjack en de fleecetrui kunnen om half tien ook weer uit, gelukkig! Ik heb een eindje fietsen en gelijk weer een barricade ⛔ over 700 meter, staat er op het bord. Ik besluit een gok te wagen en kijken of ik er langs kan. De wegwerkmensen denken echt vriendelijk mee, de graafmachine wordt stop gezet en slangen opgeruimd zodat ik er langs kan. Echt super charmant van deze mensen 👍👍. De omgeving is mooi, akkervelden en bos wisselen elkaar af. Dan kom ik een gewas tegen dat ik niet ken. Deze vraag met foto heb ik even op facebook geplaatst. En ik word weer wijzer geworden 😁. Het is Sorghum 🤓. Lunchpauze houd ik in st. Chatherine-de-Flierbos, voor de stijlvolle St. Catherinekerk. Een etappeplaats voor bedevaartgangers, waaronder ook Jeanne d'arc. Hier staat ook een standbeeld van haar.  Ik kom leuke beesten tegen, waaronder een ezel. Vroeger ook nog eens twee dagen een wandeltocht gedaan met een ezel, Gildamesch genaamd. Ik zal het nooit weer vergeten 🤣.  Over de rivier la Vienne, prachtig 👌! En dan zie ik dat ik een donatie binnen krijg voor mijn actie 50keer50km voor KWF en nu ben ik over de 5000 euro😄😄😄, yesssss. Dit had ik niet durven dromen 😇😇😇😇.  En snel fiets ik naar de camping, waar ik met Hans heb afgesproken. Wie is Hans? Aangezien Spanje (nog) oranje is, ga ik hoogstwaarschijnlijk plan B fietsen. Plan B is dwars door Frankrijk terug naar Maastricht via de route " de oude wegen". En Hans Perik is mij deze routeboekjes komen brengen. Wat een schat he 🤗. Hij gaat op vakantie naar Franrijk met de camper en bood aan de boekjes te brengen. En meer dan dat! Krijg koffie ☕, warm eten en zelfs een wijntje🍷! Echt ik word helemaal verwend. Was echt gezellig avondje, mooie verhalen gehoord van Hans. Hij heeft als vrijwilliger voor Lourdes gewerkt en nu werkt hij als vrijwilliger bij  het st. Jacobs genootschap. Dat ook een herberg in Roncesvalles in de Pyreneeën aanstuurt. Prachtig. Hij heeft zelf ook al een paar keer de Camino gelopen . Zo knap!

1. Wilma Raats:
    8 september 2020
    Net als ik word t voor jou denk ik ook hoog tijd om te slapen 😴 mooi verhaal en foto’s weer! Vind t echt super leuk om je te volgen! Slaap lekker 👋
  2. Marga:
    8 september 2020
    ja het was een beetje laat 🤭
  3. Bea Greveling:
    8 september 2020
    War aardig van die mannen dat je langs de wegwerkzaamheden mocht. En van dhr. Perik. Zo zie je maar dat het spreekwoord "wie goed doet, goed ontmoet " op jou echt van toepassing is. Ook ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen.
  4. Marga:
    8 september 2020
    Zo mooi om te horen😊😊. Ja het is echt zo mooi dat ik de boekjes heb, nen hem heel dankbaar 🙏🙏🙏
  5. Marieke Voskamp:
    8 september 2020
    Goedemorgen Marga, wederom een mooi verhaal, straks kun je deze verhalen mooi bundelen en een boek uit brengen, ik ga hem kopen!
    Ik ga na mijn werk (ta10)😉
    En jij gaat zo weer lekker fietsen, weer een mooie dag gewenst.😘☀️🌼
  6. Marga:
    9 september 2020
    😂😂😂ja leuk en opbrengst naar KWF
  7. Dick van Leeuwen:
    8 september 2020
    Ik hou van dit soort verhalen. Lees avonturen!! Mooie dag weer....
  8. Marga:
    😊😊😊
  9. Saskia:
    8 september 2020
    Je hebt weer een mooie dag gehad. Zo leuk om je verhalen te lezen😀. Wens je weer een goede fietsdag toe 💪🏼💪🏼 en wat fijn dat er mensen met je mee denken. 🍀ps en wat super dat je al over het bedrag heen bent...Top!!!👌🏼Lourdes en de Pyreneeën zijn erg bijzonder🙏🏼🙏🏼😃 en mooi. 👌🏼 Dag Marga zet hem weer op vandaag. 💋
  10. Marga:
    😄😊😊
  11. Tony Lichtenberg:
    8 september 2020
    Dag Marga, Wat een pracht verhaal heb je er weer neer gezet. Hele mooie foto's. Ik vind het zo knap dat je dit gewoon doet. Idialistische vrouw ben je, Marga. Hou ik van. Op de terugweg kom je door Nevers daar ligt Bernadette van Lourdes opgebaard. Dat is de moeite waard om te zien. Daar sliepen wij onder de brug.......... op een camping hoor.
  12. Marga:
    o echt? Interessant.
    O gelukkig, schrok al 😄
  13. Martien Deijsselberg:
    8 september 2020
    Hoi Marga, we kennen elkaar niet, of nou ja, alleen via de pagina van de Wereldfietser. Ik heb zelf in 2011 Langs Oude Wegen gefietst naar Santiago. Dat is een prachtige route en zeker geen straf! Bij Romagne sous Montfaucon kan ik camping Gabrielle aanbevelen. Superlieve, Nederlandse eigenaresse. Ik was daar een paar weken geleden op mijn Groene Valleien fietstocht
  14. Marga:
    9 september 2020
    Ah leuk om te horen 😃. De tip ga ik onthouden😀
  15. Marieke Voskamp:
    8 september 2020
    Net je interview gehoord.... leuk hoor je doet het super ...... net of je altijd interviews geeft hahaha
    Top!!👍👍
  16. Marga:
    9 september 2020
    Ja deze ging wel goed he 😄😅