Dag 16 Chartres - Morree

4 september 2020 - Saint-Jean-Froidmentel, Frankrijk

Vandaag willen we veel kilometers maken, want ik heb nog steeds wat in te halen 😁.  Om 10:15 uur vertrekken we. Eerst een stukje langs de rivier l'Eure en vervolgens weer over de akkerlanden. De boeren zijn druk bezig met het land. Een trekker 🚜 komt voorbij met allemaal uien 🧅🧅🧅🧅 achter op de aanhanger. Wat ruikt dat lekker 😊. Er staan hier ook enorme graansilo's! Ik vraag me hardop af waar al dat graan toch naar toe gaat. Huub zegt: in het stokbrood 🥖🤣. Het is wel bloedheet 🥵 vandaag en ik heb er hoofdpijn van. Dan zien we een landbouwsproeier. Hier zijn we even lekker onderdoor fietsen.  Wat een verkoeling is dat, heerlijk! We fietsen verder langs de rivier de Loir en zien prachtige kastelen  🏰. Het lijkt wel een spookjes landschap! Hier groeien zelfs palmbomen 🌴. Maar het wordt wel laat. Het is half negen als we aankomen op de camping. De zon gaat al bijna onder. We hebben ongeveer 88 km gefietst. Ik ben bekaf!

1. Cor & Cora:
    4 september 2020
    Het was vandaag dus best wel een mooie maar pittige tocht. Best wel een eind ook
    88 km.
    Maar...wel heel gezellig samen met Huub.

Welterusten en voor morgen alvast weer heel veel succes!
  2. Marga:
    Ja echt gezellig 😊😊😊
  3. Dick van Leeuwen:
    4 september 2020
    Mooie prestatie! Hoeveel kilometer per uur fiets je gemiddeld vroeg ik me zo af? En wat is een mooie gemiddelde snelheid op vlak terrein?
  4. Marga:
    6 september 2020
    Gem per uur 12 tot 14 km/u en op vlakterrein 19 km/u (niet-electrisch)
  5. Mirjam:
    5 september 2020
    Dat waren veel km’s! Doe ik je niet na.
    Prachtige foto’s! Lijkt wel vakantie🌞
  6. Paulien:
    5 september 2020
    Wat knap van jullie. Fijn dat je dat samen mooi doet.
    Fijn weekend gewenst.
  7. Marieke Voskamp:
    5 september 2020
    Wat een mooie foto’s en wat zie je toch veel...... en met je mannetje fietsen Is natuurlijk ook gezellig....
    een fijne dag weer!😘
  8. Monique Lenters:
    5 september 2020
    Wat een leuke foto’s weer. Maar wat een eind hebben jullie gefietst zeg! Wel heel gezellig zo met z’n tweeën 😊
  9. Bieke:
    5 september 2020
    Prachtige streek, kruipt in de benen maar je wordt er wel voor beloond! Wij reden twee jaar terug de route Loire a Velo met het ganse gezin, wellicht overlapt jouw route dit een stukje, mooi. En alweer mooie foto’s. Geniet verder.
  10. Marga:
    6 september 2020
    Ja echt prachtig hiet he😊😊
  11. Erika:
    5 september 2020
    wat leuk om jullie nu samen te zien fietsen. Sportief zeg. En wat een mooi weer. Kunnen wij op dit moment niet aan tippen, maar het is jullie van harte gegund
  12. Marga:
    6 september 2020
    gewoon doen, jullie wandelen of niet, dat kan ik weer niet😂
  13. Dick van Leeuwen:
    6 september 2020
    Dank voor jouw reactie. Ik kon ook al het e.e.a. aflezen uit jouw Strava meting. Twee maanden geleden kocht ik na lang overwegen een e bike. Daar zou ik graag volgend jaar mee naar Madrid rijden. Gaandeweg ga ik steeds meer twijfelen over deze keuze. Elektrisch rijden is lekker maar heeft ook zijn beperkingen. Denk dan vooral aan de stroompunten die je nodig hebt. Ik kom er steeds meer achter dat het fietsen me goed afgaat. Dat het ook goed zonder ondersteuning gaat.
  14. Marga:
    6 september 2020
    Ja lastige beslissing. We kwamen hier nog iemand tegen. Die had 2 baterijen bij zich. Maar precies weet ik niet hie dat gaat 🤷‍♀️
  15. Dick van Leeuwen:
    6 september 2020
    Het prettige is dat mijn fiets ook goed fietst zonder trapondersteuning. Vorige week fietste ik met mijn dochter naar Houten. Omdat zij geen ondersteuning heeft fietste ik ook zonder, zo'n 25km. Voordeel is dan dat je, ook zonder stroom, nog verder kunt....
  16. Marga:
    6 september 2020
    O oke, maar de fiets, is wel zwaarder toch? Als je dan een helling op moet?
  17. Dick van Leeuwen:
    De fiets weegt 25kg
  18. Marga:
    Ok, oei, dat is zwaar
    De mijne 17 kilo en ongeveer 22 kilo bagage
  19. Dick van Leeuwen:
    6 september 2020
    Alleen de batterij weegt al 3kg. En kost ook nog eens zo'n 600 euries..
  20. Marga:
    oei
  21. Dick van Leeuwen:
    7 september 2020
    Misschien nog aanvullend - afsluitend...de meest belangrijke overweging om te gaan voor een fiets met trapondersteuning is dat ik insuline afhankelijk diabeet ben. Ik heb ruim 27 jaar LADA. Dat is een vorm van diabetes, vergelijkbaar met diabetes 1. Worstel dus met mijn energie.
  22. Marga:
    7 september 2020
    Oke, ja. Er zijn wel mensen die electrisch fietsen. Maar hoe ze dat doen met de batterijen weet ik niet 🤷‍♀️. Ze gaan wel easy de bult op 😄.
  23. Dick van Leeuwen:
    7 september 2020
    Zoals jij gaat voor KWF zou ik voor het diabetesfonfs kunnen gaan. Ik heb een Free Libre sensor waarmee ik, zonder bloedprikken op ieder moment mijn waardes kan controleren. Maar ik ben ook in contact met 'lotgenoten', jonge mensen met diabetes 1 die lange afstanden fietsen op een fiets zonder trapondersteuning.....
  24. Marga:
    7 september 2020
    O jaaah dat moet je doen Dick! Ik ben je eerste sponsor 😄! Zo'n sensor is geweldig he, ik ken hem van een een kennis, die heeft dat ook! Oke, misschien van hen nog tips dan. Ik moet wel eerlijk zeggen, dat je best wat klimmetjes zijn in de route.