Dag 17 Morree - Tours

5 september 2020 - Tours, Frankrijk

Op tijd opgestaan omdat ik nog steeds kilometers moet inhalen en Huub vanuit Tours weer met de trein 🚞 naar Chartres gaat. En van daaruit gaat Huub met de auto weer naar huis. Het weer is bewolkt en 20 graden.Β In het begin verder langs de rivierΒ  de Loir gefietst en toen kwamen we fietser Ton tegen. Ton fietst van Haarlem naar Tours, een aardige man. Hij fietst alleen. Zijn vrouw is eind maart overleden aan kanker. Ik word me erg bewust waarvoor ikΒ fiets! Hij fietste met zijn vrouw Hannie prachtige tochten. Hij heeft van haar een geΓ«tst zilveren plaatje op de fiets met haar afbeelding erop. Echt prachtig, wat gaaf! In Vendome, belangrijke etappeplaats voor pelgrims, verliezen we hem uit het oog. Na Vendome is er glooiend landbouwgebied. We houden pauze bij een oud kerkje en Huub gaat nog even eieren πŸ₯šπŸ₯šπŸ₯šπŸ₯šπŸ₯šπŸ₯škoken πŸ˜…. Dan komt Ton er weer aanfietsen en schuift nog even aan voor een broodjeπŸ₯–. Hij fietst tot ToursΒ en dan wil hij weer naar huis met de trein. Huub biedt aan dat hij wel met hem mee kan rijden in de autoπŸš—. Vervolgens zijn we metΒ z'n drieΓ«n gaan fietsen. Wij achter Ton aan want hij heeft navigatie πŸ˜†. Onderweg houden we nog eenΒ pauze en scoren nog een gebakje 🍰 Β (nog niet gehad met mijn verjaardag πŸ₯³). Als je Tours binnenkomt is het zo prachtig langs de Loire. In Tours de kathedraal bewonderd en toen een hotel opgezocht. Vandaag 97 kilometer op de teller staan!!

1. Klaas:
    6 september 2020
    Topdag! 97 kilometer! Fantastische prestatie!
  2. Marga:
    6 september 2020
    Ja he pffff, was ook wel een eind, maar ik ben weer op schema
  3. Debbie Milner:
    6 september 2020
    Top dag,super gedaan Marga. Wat ontmoet je veel mensen onderweg.
  4. Marga:
    ja zo leuk😊😊
  5. Marja Uitterdijk:
    6 september 2020
    Fantastisch we fietsen in gedachten met je mee πŸ™πŸŒΈπŸ˜Š
  6. Marga:
    😊😊😊😊
  7. Dick van Leeuwen:
    6 september 2020
    Wat een leuke foto's! Straks weer alleen verder. Ben benieuwd of dat uitmaakt in het aantal kilometers. Mooi vervolg!!
  8. Marga:
    6 september 2020
    ja dat maakt weer uit πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚. Ik lig nu weer goed op schema. De tocht is 50keer50km😁
  9. Margreet:
    6 september 2020
    Goed gedaan top ! Wat gaaf dat je op die route meer fietsers tegen komt en het fietst altijd makkelijker in goed gezelschap πŸ˜€
  10. Alice:
    6 september 2020
    Super gedaan weer! En wat een lange afstand πŸ’ͺ
    Ik denk dat je zo langzamerhand wel bijna op de helft bent...
    Succes vandaag. πŸ€πŸš΄β€β™€οΈ
  11. Monique:
    6 september 2020
    Klinkt weer als een heerlijke dagπŸ‘Œ! Superleuk om een paar dagen samen te hebben gefietst. Zet β€˜m opπŸ’ͺ
  12. Marieke Voskamp:
    6 september 2020
    Ach wat gezellig zo samen op fietsen....en dat gebakje heb je zekers verdiend......begin elke morgen met jouw verhaal zo heerlijk ik geniet ervan.......zo bijzonder wat je aan het doen bent......
    Vandaag een rustdag?
  13. Marga:
    Leuk πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°. Klein beetje rustdag
  14. Monique Lenters:
    6 september 2020
    β€˜s Morgens kijk ik uit naar jouw verhaal, je verteld het zo leuk en beleefd veel onderweg.
    Wat hebben jullie gisteren ver gefietst, ik hoop dat je vannacht lekker hebt geslapen in het hotel. Succes vandaag nu je weer alleen verder gaat fietsen.πŸ€πŸ‘‹πŸ»
  15. Marga:
    6 september 2020
    leuk om te horen πŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜‡
  16. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    6 september 2020
    Wat heb je mooie dagen achter de rug! Prachtige verjaardag zo! Geniet weer van je prachtige foto’s. Groet uit Almelo.
  17. Tony Lichtenberg:
    6 september 2020
    Knap hoor, zoveel kilometers en inmiddels heb je wel eelt op je kont. Onder de Loire is het altijd mooi weer. De Loire kastelenroute heb ik ook gefietst. Echt de moeite waard. Wat heerlijk en herkenbaar om te zien, het eten koken onderweg. Enne top foto's.
  18. Marga:
    6 september 2020
    er is nog geen eelt 🀣🀣🀣🀣
    Echt heel mooi hier
  19. Paulien:
    6 september 2020
    Wat knap zeg. Leuke ontmoetingen.
  20. Petra Wanders:
    6 september 2020
    Wat een super leuke dag! En wat kun je trots zijn op jezelf. Zal weer effe wennen zijn alleen.. MAAR JE KUNT HETπŸ‘πŸ‘πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸŒžπŸ˜ŽπŸ‘Œ
  21. Marga:
    6 september 2020
    dank je 😊😊😊. Moet wel weer even schakelen πŸ˜…
  22. Dick van Leeuwen:
    6 september 2020
    He Marga! Vraagje....heb ik nu jouw laatste radio interview gemist? Is daar een link van?
  23. Marga:
    6 september 2020
    o haha, vond het zef geen schitterent intervieuw πŸ™ƒ . Zal de link opzoeken
  24. Erika:
    6 september 2020
    ZO de kilometers lopen nu wel dagelijks flink op. En het gebakje mag er dan wel zeker bij...mochten ook wel 2 zijn vind ik.
    trouwens met het "niet aan kunnen tippen"bedoelde ik het mooie weer en goede temperaturen. Hier verder alles prima!
  25. Marga:
    o oke πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚