Dag 11 Chiry -Ourscamp - Clermont

29 augustus 2020 - Clermont, Frankrijk

Vandaag wil ik echt op tijd weg. Nog wat kilometers in te halen omdat ik één dag niet gefietst heb i.v.m. harde wind 🌬. Dus geen koffie zetten! Om 8:30 uur vertrek. Dat gaat mooi. Eerst een stuk door de bossen, prachtig. Ik was wel erg aan het gapen. Bij de supermarkt koude Starbucks koffie gehaald. En weer door want ik moet kilometers maken! Dan kom ik in de stad Compiegne. Hier even bij de Jeanne d'arc toren bekijken. De naam Tour Jeanne d'Arc werd aan de donjon gegeven als eerbetoon aan de heldin die de oude brug overstak, voordat zij op 23 mei 1430 aan de andere kant van de rivier werd gevangen genomen en eindigde op de brandstapel 😪. Op het plein midden in de stad staat ook een beeld van haar. Ik vind haar echt een bijzondere vrouw! Het stadhuis heb ik ook bewonderd! Wil ik net weer doorfietsen en dan komt er een belletje van het thuisfront: Luuk is geslaagd voor zijn rijexamen 🥳🥳🥳!! Super! Fiets weer verder door maisvelden en bietenvelden, mooie weids gezichten en geen mens te bekennen. Het begint wat te sputteren en dat wordt alleen maar erger😕. Ik schuil veel maar het is ook een beetje fris. Ik besluit om gewoon door te fietsen en in Clermont een hotel te zoeken. Nog 10 km en ik ben al zeiknat 🥶. Google maps weer raadplegen voor de rechtstreekse weg naar het hotel. O nee, hij stuurt me al weer een weg op .... 🤔, teruggaan had ik geen zin aan. Via een soort van  rioolpijp onder de snelweg door, dwars door de stad, helling op met een drukke weg.  Ik denk: Ik ga voor de veiligheid even op de stoep fietsen! Ik wil de stoep op rijden maar die ligt wat hoger en er ligt een geultje tussen. Het gaat fout, ik val, been klem tussen trapper en frame 😰. Ik kon mijn been er zelf weer tussen weg krijgen! Behulpzame fransman zet mijn 40 kilo wegende fiets weer rechtop! Merci 🙏🙏. Dit kunstje ga ik dus nooit weer doen! Op deze manier de stoep op rijden!!! Eindelijk bij het hotel! Ik zit er vandaag wel even doorheen!

1. Cor & Cora:
    30 augustus 2020
    Nou Marga, dat was me het dagje wel zeg!!
    Wat zul je blij zijn als je lekker kunt gaan slapen en hopelijk heb je niet teveel last van je been. Wat een pech zeg.
    Maar de dag heeft ook nog iets moois gebracht 🎉 Luuk is mooi geslaagd voor z’n rijbewijs. 👍
    Feliciteer hem ook maar namens ons.🥳
    Welterusten
  2. Marga:
    dank je 😊
  3. Saskia:
    30 augustus 2020
    Jeetje Marga ...wat een dag. Hoop dat je niet al te veel last hebt van je been. Ps wat goed dat Luuk geslaagd is .. gefeliciteerd. Je hebt nu een rust dag. Pak die rust ook hè 😉 Dikke knufff 💋
  4. Marga:
    30 augustus 2020
    Vandaag nog naar een camping fietsen en dan rustdag
  5. Dick van Leeuwen:
    30 augustus 2020
    Wat een dag. Hopelijk lekker geslapen en geen last van de val! Langs deze weg ook gefeliciteerd met het behalen van het rijexamen van Luuk!!
  6. Marga:
    Dank je
  7. Debbie Milner:
    30 augustus 2020
    Meid wat een dag zeg. Gefeliciteerd mey Luuk, trowens. Wat leuk nu de hele familie auto mobiel😅😅.
    Ik hoop dat je kunt uitrusten vandaag en dat je geen last van je been heeft.
    Wat vervelend al de regen,hoeft je niet zo vaak alles the wassen🤣.
    Slaap lekker.
  8. Marga:
    31 augustus 2020
    Nee geen last van het been, blauwe plek 😁
  9. Marja Uitterdijk:
    30 augustus 2020
    Lieve Marga wat naar dat je zo gevallen bent bah! Ik hoop dat het je niet teveel gaat belemmeren! Proficiat met Luuk en neem de tijd om te rusten en te herstellen! Denk aan je! 😊🙏🌸
  10. Marga:
    dank je marja😊🙂🤗
  11. Wilma Raats:
    30 augustus 2020
    Oh wat een dag 🤨 maar vandaag gaat t vast beter 👍 succes 🍀 maar weer en ik duim voor een ☀️☀️☀️ vandaag!
  12. Marga:
    ging beter😊
  13. Paulien:
    Proficiat met Luuk. Mooi weer een kostenpost minder. 😂
    Kalm aan doen hoor. En geen brokken maken.
    Hopelijk wordt het weer snel mooier. Dan fiets het ook weer beter.
    Succes
  14. Marga:
    31 augustus 2020
    dank je, ja droog weer is beter. Dan is alles ook niet zo glad.
  15. Ineke Barink:
    30 augustus 2020
    Hei Marga. Wat een belevenissen (mooi woord trouwens).
    Hoop dat je vandaag wel lekker je kopje koffie(s) kunt drinken. Beetje uitrusten en dan morgen weer met frisse moed verder het zonnetje tegemoet.
    Liefs.
  16. Marga:
    31 augustus 2020
    hoi ineke, vandaag nog weer fietsen en ik hoop morgen rustdag
  17. Monique Lenters:
    30 augustus 2020
    Tjongejonge wat een dag, ik hoop niet dat je vanmorgen bent opgestaan met pijn.....
    Op zulke momenten ben je echt op jezelf aangewezen, wel fijn dat er dan toch weer iemand die je kan helpen.
    Ik wens jou vandaag een rustige en vooral droge dag toe. 🍀👍🏻
  18. Marga:
    31 augustus 2020
    dank je 😊 gaat goed weer hoor
  19. Marieke Voskamp:
    30 augustus 2020
    Ach Jeetje Marga.... hoop dat het verder goed is gegaan en dat je vanochtend geen last meer van je been hebt gehad..... wat fijn dat er mensen zijn die je dan ook effe helpen.... vandaag rustdag neem die ook ....... effe bijtanken...... maar wat een regen krijg jij over je heen....☔️💦☔️
    Rust lekker uit vandaag !😘👍
  20. Marga:
    31 augustus 2020
    Ik geloof dat het weer nu beter wordt
  21. Cindy snoek:
    30 augustus 2020
    Je maakt wat mee op zo'n dag.
    Mooi avontuur. Succes weer verder!
  22. Marga:
    😊😊😊😊
  23. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    30 augustus 2020
    Wat weer een mooi verslag van je dag! Ups en helaas ook downs. Gaaf dat je momentjes van de bijzonderheden hebt gepakt. Jeanne d'Arc! Gebouwen en dat je mij ook laat meegenieten. Op de kaart zie ik je flink opgeschoten bent, in de buurt van Parijs. Ik neem aan dat je vervolg route door het park zal zijn. (Op de kaart staat iets van een parc .... een groen stuk boven Parijs. ) en niet door Parijs. Je hebt je goed voorbereid op deze reis, dat je ons ook zoveel kan vertellen. Heerlijk is dat. Ik begrijp dat je een rustdag hebt. Hoop dat alles weer droog is! Wens je een mooie dag vandaag toe! Goed bezig Marga!!! Respect voor jou! 👏
  24. Marga:
    31 augustus 2020
    ik haal ook veel info uit het routeboekje. Ik ga vandaag idd door natuurgebied
  25. Petra Wanders:
    30 augustus 2020
    Soms heb je van die dagen dat alles tegenzit. Goed uitrusten en genieten van je hotel en dag later met frisse moed er weer tegenaan. Zet'm op Marga!! 🍀🍀 Vind het echt super knap wat je allemaal in je 1tje doet.
    Lieve groetjes van mij👏
  26. Marga:
    dank je😊
  27. Loes Scholten:
    30 augustus 2020
    Nou Marga, jij bent een echte doorzetter, petje af.
    Heel veel sterkte nog en denk ook aan je rust.
    Dacht dat Nederland een nat land was, maar er zijn er dus meer.😉
  28. Marga:
    31 augustus 2020
    pfff hier kan het ook nat zijn haha
  29. Heleen:
    30 augustus 2020
    Gelukkig zijn er overal wel weer aardige mensen die je even willen helpen. Succes en volgens mij wordt het vanaf morgen droger en iets warmer!
  30. Marga:
    31 augustus 2020
    jaaah daar heb ik zinin😊
  31. Marjan:
    30 augustus 2020
    Hoi Marga wat een avonturen beleef je toch, vanaf morgen wordt het weer beter.
    Fijne zondag en groetjes.
  32. Marga:
    Jaah Lekker mooi weer😊😊😊