Dag1- Haarlem naar Zevenhuizen

17 augustus 2020 - Bleiswijk, Nederland

De kop is eraf! In de ochtend ben ik vertrokken van camping de Liede. Wat een lieve mensen daar, super vriendelijk en geïnteresseerd! Ik krijg ook een donatie voor KWF van hen. De eigenaar van de camping heeft een spierziekte en loopt met een infuuspaal zijn werk te doen. Ik word uitgezwaaid door Ans. Zij staat met haar man op de camping. Op naar Zandvoort. Onderweg word ik aangesproken door een man, die de tocht dit jaar ook wilde fietsen. Maar er wegens corona vanaf had gezien voor dit jaar. Ik moet wel wennen aan het routeboekje🤔. Pfff ... eindelijk ben ik Haarlem uit en fiets ik prachtig door de duinen. Mijn zij doet zeer. Ik ben nog gestrest 🙃, denk ik. Op het bankje aan de boulevard in Zandvoort ben ik even languit gaan liggen, mooi uitzicht 🙂. Daar heb ik een broodje met koffie gehad en vervolgens door de duinen naar Noordwijk. De lucht wordt steeds dreigender! Help, als er maar geen onweer uitkomt. Het gaat goed! Naar Leiden. Het begint wel te regenen maar het dondert niet! Langs het Jacobsbeeld van de Lodewijkskerk in Leiden. Naar Zoetermeer en dan breekt er toch onweer los. Ik kan net op tijd schuilen bij een kampeerboerderij. Hier raak ik aan de klets met de eigenaar en deze vertelt dat zijn moeder de tocht ook had gefietst. Ik kom erachter dat ik met mijn weg door de duinen 16 km om heb gefietst 😟. Pfffff, het wordt al laat. Krek, trappen dan maar! Bij Moerkapelle staan prachtige molens! Snel naar de camping bij Bleiswijk gefietst. Er staat 66 km op de teller en ik ben veel te laat op de camping. Het is 19:30 uur. Morgen moet het beter gaan!

1. Wilma Raats:
    17 augustus 2020
    Hoi Marga, het begin is er je kan trots zijn op jezelf! Ik vind het super stoer dat je deze reis maakt.
    Heel veel succes en vooral genieten.
    Groetjes Wilma
    Ameland
  2. Marga:
    17 augustus 2020
    dank je, mmm Ameland, klinkt ook goed!
  3. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    17 augustus 2020
    Wauw wat een eerste dag!! Wat heerlijk om te lezen! Respect voor wat je doet! Heb je voor alle nachten een slaapadres besproken? Reageer maar als je tijd hebt of misschien lees ik het wel in je verhalen! Ik vond je eerste dag al een heel avontuur! (Ik maak met mijn fiets ook maar hele kleine ritjes, supermarkt, Tmz, laatst een keer helemaal naar het Nijrees!🙈) De kop is eraf! Mooie dag morgen!
  4. Marga:
    hoi Pauline,
    Nee niets besproken, kan altijd anders gaan lopen, dus dan kun je flexibel zijn
  5. Dick van Leeuwen:
    17 augustus 2020
    He, wat een cadeautje aan het einde van de dag, jouw eerste ervaringen! Dank! Toevallig vandaag ook 66 km gefietst. Vanmorgen ff heen en weer van Geldermalsen naar Tiel. Met een koffiepauze 2,5 uur. Vanavond samen met mijn dochter een rondje over de rivierdijken van de Waal en Linge in 2 uur. Wat voor tent heb je? Welterusten en hopelijk geen last van muggen...
  6. Marga:
    17 augustus 2020
    Ah ook mooi gefietst dus! 😊
    Ik heb een Vango 200
  7. Amanda Smelt-Roelofs:
    17 augustus 2020
    Wauw, ondanks je omweg, toch een mooie eerste dag van je tocht achter de rug! (Lag aan het routeboekje of aan je ogen...hihi...hadden we je eigenlijk alvast je Sarah-leesbrilletje mee moeten geven :) grapje
    Mooi geschreven verhaal, zodat we de route kunnen volgen. Fijn dat je lieve mensen tegenkomt, ieder met een ander levensverhaal!
    Ik moest inderdaad aan je denken, vanwege de buien. Bij ons in Vriezenveen stonden delen van straten blank en liep de sporthal vol water. Hopelijk komende dagen beter weer en kan je ontspannender gaan fietsen!
    Lieve Marga, goede nacht gewenst en op naar dag 2, go for it! Dikke kus Amanda
  8. Marga:
    17 augustus 2020
    zo heeft het daar bij jullie zoveel en hard geregend?😯
  9. Erika:
    17 augustus 2020
    leuk om te lezen, het lijkt alsof wij met je meefietsen. goede start... en ach...die paar km extra. SMILE: moet je echter niet elke dag uitspoken anders wordt je rit wel erg laaaaaaannnnnng.
  10. Marga:
    17 augustus 2020
    ja idd, moet wat strak blijven, was nu ook veel te last op de camping🙃
  11. Martin:
    17 augustus 2020
    De eerste dag zit er op. Top gedaan!
    Mooie foto's heeft de bui in ieder geval wel opgeleverd.
  12. Marga:
    17 augustus 2020
    Haha, ja he, dan kun je hele mooie foto's maken 🤣
  13. Ans Padt:
    17 augustus 2020
    Plaats het onder opstart problemen, is allemaal nieuw nu komt vast goed. Slaap lekker en morgen een mooue fietsdag. Gr Ans
  14. Marga:
    19 augustus 2020
    Idd, vandaag weer nieuwe poging
  15. Janet:
    17 augustus 2020
    Leuk om te lezen Marga! De 1e dag al veel beleefd en leuke mensen ontmoet. Benieuwd wat er nog komen gaat...suc6 xx
  16. Marga:
  20. Marga:
    dank je
  21. Manita de Kinkelder-de Roo:
    18 augustus 2020
    De kop is eraf! Op naar dag 2! Leuk je verhaal te lezen. Nu al trots op je!
  22. Marga:
    dank je 😊
  23. Marieke Voskamp:
    18 augustus 2020
    Leuk om je zo te volgen en te lezen over je eerste dagje.... succes vandaag!😘
  24. Marga:
    dank je 😊
  25. Patricia:
    18 augustus 2020
    En je bent gestart! Super Marga: wat een avontuur! Maak er een geweldige tocht van en ik volg je op de voet (fiets) via dit blog. Geweldig dat je onderweg via je ontmoetingen ook donaties ontvangt!
    p.s. zal ik je streefbedrag nog verhogen :) Zet 'm op en enjoy the ride. Groetjes, Patricia KWF
  26. Marga:
    mooi he 😀
  27. Monique Lenters:
    18 augustus 2020
    Wat heb je de dag leuk omschreven.
    Ik wens je vandaag ook weer veel succes!😘
  28. Marga:
    dank je😊
  29. Bea Greveling:
    18 augustus 2020
    Wat een stoere vrouw en wat een spannend avontuur. Dag 2 zit er ook al (bijna) op. Véél succes.
  30. Marga:
    Vandaag dag 3😄