Dag 13 Henonville - Goussonville

31 augustus 2020 - Épône, Frankrijk

Een echte me&mybike-dag 😎🚲! Het is super fietsweer niet te warm, zonnetje🌞 en geen wind. Ik kom gelijk in het Parc Naturel  Regional du Vexin. Het is een beschermd landschapsgebied. Ik ben er dwars door heen gefietst. Wat mooi! Heuvelachtig en heel liefelijk, echt prachtig!  In Marines ben ik naar een Carrefour gegaan, want daar hebben ze Alcool Brulee (voor de brander nodig)! Dit kun je niet overal krijgen en de winkels in dit gebied van Frankrijk zijn echt schaars. Bij Santeuille gaat de telefoon, het thuisfront! Bram (tweelingbroer van Luuk) is ook geslaagd voor zijn rijexamen 🥳🥳🥳🥳! Te gek! Weer verder met mijn klimmetje van 5 -7 %, pffuw, zweten! Bij Termericourt ben ik een mooi boerenerf op de foto aan het zetten, komt Jaap langs. Hè Jaap, hoe kan dat?! Hij had niet gefietst met dat slechte weer! Gezellig,  ik heb verse koffie☕ en dat slaat Jaap niet af, dus samen broodje 🥐gegeten. Bij Gargenville krijg ik een hele lange afdaling, wel 40 km/uur op de teller!! Dan aan het eind de Seine over. Een heel druk punt, je moet je plek op de weg opeisen. Dan naar de Lidl even veel eten inslaan. Morgen een rustdag en bij de camping zijn geen winkels in de buurt. Ik moet met overvolle tassen, want ik wil morgen geen honger lijden, nog een helling op drie km 5- 7 %, gelukt!!! Ik merk dat ik betere fietsbenen krijg. Op de camping heb ik een  mooi plekje. Morgen een rustdag voor mijn lijf, met de beentjes omhoog.

1. Pauline Kleinsmit-Looijen:
    Wat een mooie dag!
    Prachtige foto's.
    Geweldig!
  2. Marga:
    dank je
  3. Marjan:
    31 augustus 2020
    Mooi plekje en een lekker zonnetje
  4. Marga:
    1 september 2020
    heerlijk! Ik ga genieten.
  5. Dick van Leeuwen:
    31 augustus 2020
    Dank! Verdiende rust! Trouwens, hoe voelt dat, betere fietsbenen?
  6. Marga:
    1 september 2020
    betere fietsbenen = je beenspieren worden sterker. Dat merk ik omdat ik nu makkelijker de klimmetjes maak. 3 km 5 tot 7% helling met 40 kilo wegende fiets en mezelf 70 kilo
  7. Janet:
    Mooie foto’s Marga❣️
    Je hebt weer mooie dingen gezien. En mooi dat Bram & Luuk geslaagd zijn 🚗
    Fijne rustdag morgen en succes met je volgende fietsdag! Xx
  8. Marga:
    1 september 2020
    ja goed he, zo blij mee 🙂🙂🙂
  9. Bea Greveling:
    31 augustus 2020
    Hopelijk heb je morgen mooi weer zodat je heerlijk van je rustdag kunt genieten. 🌞
  10. Marga:
    1 september 2020
    als het goed is, mooi weer hier
  11. Erika Jansen:
    31 augustus 2020
    Geniet lekker van je rustdag morgen!
  12. Marga:
    😊😊😊😊
  13. Geesje:
    Mooie foto's weer Marga. Lekker chillen morgen 😘
  14. Marga:
    dank je 😊😊😊
  15. Cor & Cora:
    Hele mooie foto’s!
    Mooie fietsdag gehad en goed geslaagd voor de boodschappen. Dat wordt een mooie rustdag morgen.
    En ook nog een fijn bericht van het thuisfront. 🎉 Gefeliciteerd met het slagen van Bram.
    Slaap lekker 💤
  16. Marga:
    1 september 2020
    ja was echt een mooie dag 😃
  17. Saskia:
    1 september 2020
    Gm Marga... wat fijn om te lezen dat je een fijne dag hebt gehad 🌻. En wat een mooie foto's heb je weer gemaakt👌🏼. Super dat Bram geslaagd is ...gefeliciteerd. Je hebt genoeg te eten gekocht lees ik .... geniet er lekker van en ik wens je een goede rustdag toe🍀. Fijn met die fietsbenen omhoog. Dikke knufff 😘 Echt super knap hoor wat je allemaal doet!!! 💪🏻💪🏻 Dag lieve Marga 👋🏻
  18. Marga:
    1 september 2020
    Dank je sas, 😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 lekker rusten. Sta onder bomen en hoor de vogeltjes fluiten ☺
  19. Paulien:
    1 september 2020
    Prachtig . Rust lekker uit . En die zon die heb je wel verdiend . Mooi van Luuk . Dat scheelt ook weer in de portemonnee.🤣 .
  20. Marga:
    1 september 2020
    Ja he, van luuk en bram he 😄
  21. Rimmy Bennink:
    1 september 2020
    Marga wat heb je weer een mooi verslag gemaakt met prachtige foto’s . Gelukkig dat het mooi weer was. Geniet van je rustdag .
  22. Marga:
    1 september 2020
    dank je, ja ik geniet er echt van. Ik zit nu ook op een mooie camping 🙂😊
  23. Ans Padt:
    1 september 2020
    Prachtige Foto's, Geniet van je rustdag hopenlijk hetzelfde weer als in NL strak blauw met een heerlijk zonnetje. 👋👋
  24. Marga:
    1 september 2020
    ja mooi weer hier, wasje gedraaid 😄
  25. Monique Everlo- Meckelenkamp:
    1 september 2020
    Wat fijn dat je hebt genoten en dat alles mee zat..gefeliciteerd met je zoons, dat is mooi meegenomen..geniet van de rust vandaag, een mooie genietdag wens ik jou ..Liefs ❤
  26. Marga:
    1 september 2020
    dank je idd hebben ze mooi in de pocket 😄
  27. Jeanine herlaar:
    1 september 2020
    Een beklimming van 5-7% mèt boodschappen??.......respect meid!! Zonder tassen vind ik het al een uitdaging, haha.
    Wederom genoten van je reisverslag en mooie foto’s😍 en wat fijn dat jij thuis niet meer om vervoer verlegen zit🥳🥳 toppertjes die jongens 🧑🏼‍🦱🧑🏼‍🦱 van jullie!👌🏻Geniet van je rustdag en voor het vervolg van je reis veel ☘️ .
    Ps zit je nu op plan B, dus Lourdes en op fiets terug naar NL? Is frankrijk niet code oranje?
  28. Marga:
    1 september 2020
    Dank je Jeanine. 🙂. Het is heerlijk hier, wasje aan het draaien en de vogels fluiten!
    Spanje is oranje. Een paar departementen in Franrijk zijn oranje, dat is nog minder dan 1/8 deel van Franrijk. Ik krijg info hierover via de reisadviesapp van buitenlandse zaken. Hier staat duidelijke info met een afbeelding van het land met daarin delen gekleurd oranje of geel.
  29. Jeanine herlaar:
    1 september 2020
    Hoe gaat het met de route fietsen? Fiets je meestal in één keer goed of maak je nog extra kilometers?😅
  30. Marga:
    1 september 2020
    ja gaat best goed nu, in begin even wennen! Soms fiets ik wel eens fout nog, maar het routeboekje is vrij goed!
  31. Mirjam:
    1 september 2020
    Wat fijn eindelijk een zonnetje!
    En weer prachtige foto’s!
    Geniet van je vrije dag!
  32. Marga:
    zo lekker ☺☺
  33. Patricia:
    1 september 2020
    Heerlijk je rustdag en dik verdiend. Had ik al gezegd dat ik best een beetje jaloers op je fietstocht ben... wat een mooi avontuur tot nu toe :) En donderdag om 18.30 uur op Radio 2 vernam ik! Top! Op je verjaardag: hoe leuk is dat! Ik zit aan de radio gekluisterd hoor :)
  34. Marga:
    1 september 2020
    hoi patricia, ja ik geniet enorm, zo'n mooie ervaring, alles! Dat ik op deze manier geld kan inzamelen voor KWF, de fietsreis op zich en de mensen om me heen die enthousiast meegenieten!!! Zo leuk 😊😊😊. Ja en donderdag op mijn verjaardag op de radio, pfiuuwww, ben ik best zenuwachtig voor 🙈. Maar ga ik doen, voor KWF en ik hoop zo dat ik nog donaties krijg en dat het bedrag 5000 euro gaat worden 😀😀😀😀
  35. Eef Barendrecht:
    Nu Dukle nog...